Dark Souls Türkiye Wikia
Advertisement

İnsanlık Çağı olarak da bilinen Karanlık Çağı, Dark Souls'un hikayesinde bir dönemdir.

Açıklama[]

Karanlık Çağının, İlk Ateş söndüğünde başladığı söylenir. Böylece Ateş Çağı, yani Tanrıların Çağı sona erer.[1] Karanlık Çağı, Dark Souls serisi boyunca her yerde bulunan bir kavram olmasına rağmen, mevcut oyunların hiçbirinde dünyanın içinde olduğu durum değildir. Dark Souls oyunlarının her biri, Ateş Çağı'nın geç bir noktasında gerçekleşir; bu, teorik olarak Karanlık Çağı'nın başlangıcına yol açabilecek, ancak oyunun normal seyri sırasında bunu yapmayan, olası bir istisnadır.

Karaavcısı Kaathe'a göre, Dark Souls'un kahramanı Seçilmiş Ölümsüz'ün Dark Souls'da kaderi, Karanlık Ruh'u bulup onu İnsanlık şeklinde parçalara ayırıp ilk İnsanlar arasında paylaşan Gizlenen Cüce'nin soyundan geldiği için, Karanlık Çağını getirmektir. [2] Seçilmiş Ölümsüz, Kül Tanrısı Gwyn'in yenilgisinden sonra İlk Alev'i terk ederse, Karanlık Çağını başlatacak,[3] ve Kaathe'nin sözünü ettiği efsanevi "Karanlığın Efendisi" olacaktır. Kaathe'ın Seçilmiş Ölümsüz'e söylediğine göre Gwyn ateşi bağlamayı seçmeden kısa bir süre önce Karanlık Çağı başlamıştı. Ancak Alev bağlandığında sona ermiş, Ateş Çağı yerini almıştır.[4]

"Karanlık Çağı" teriminin tam olarak ne anlama geldiği oyunlarda hiçbir zaman net bir şekilde açıklanmaz, ancak resmi Dark Souls üçlüsü özetinde ışığın söndüğü, bir Karanlığın Efendisi'nin müjdelendiği ve insanlığın dünyaya hükmettiği bir zaman olduğu belirtilir. Kahramanlara Karanlık Çağ hakkında bilgi verildiğinde bu tipik olarak, Kaathe veya muadili Kralarayan Frampt gibi yüksek ihtimalle güvenilemeyecek anlatıcıların ağzından gelir. Kaathe, Karanlık Çağı'nın "insanların çağı" olduğunu, ve muhtemelen Tanrıların Çağı'nın aksine İnsanlığa sahip olanların Çağı anlamına geldiğini iddia eder. Ayrıca Gwyn'in ateşi bağlayıp Ateş Çağı'nı uzatarak doğanın akışına direndiğini söyler.[5] İlk Alev'in bağlanmasının doğal olmadığı ve dünya düzenine aykırı olduğu fikri, Dark Souls serisinde önemli bir kavramdır. Çünkü Ateş Çağı, Karanlık Çağın gelişini engellemeye çalışan sayısız ardışık birey tarafından sürekli olarak uzatılmıştır.

Kaynaklar[]

  1. Açılış anlatımı.
  2. Karaavcısı Kaathe ile diyalog
  3. Karaavcısı Kaathe ile diyalog
  4. Karaavcısı Kaathe ile diyalog
  5. Karaavcısı Kaathe ile Diyalog
Advertisement