Dark Souls Türkiye Wikia
Advertisement

İstatistikler, Dark Souls'da bir oyun mekaniğidir. Verilen ve alınan hasardan Sağlık ve dayanıklılık'a kadar birçok şeyi etkilerler.

Karakter istatistikleri[]

Temel istatistikler[]

Temel istatistikler, oyunun başında hangi sınıf seçildiğine göre belirlenir. Oyuncu, seçilen bir statüyü 1 puan güçlendiren bir kamp ateşinde Ruh harcayarak seviye atlayabilir. Daha düşük seviyelerde seviye atlamak, oyuncu karakterinin tüm savunmalarını ve dirençlerini yükseltir.

Ruh Seviyesi Seviye İstatistikleri
Genel istatistikleri gösteren değer. Seviyeyi yükseltmek için gerekli ruhlar.
Seviye atlayarak bir istatistik her güçlendirildiğinde 1 artar. İstatistikleri yükseltme maliyeti bu değerle artar.
Fiziksel, Büyü ve Ateş savunması, yükseltilen değerden bağımsız olarak, Ruh Seviyesi ile artar.
Sağlık Sağlık
HP'yi belirleyen özellik.
Maksimum Sağlık değerini artırır.
Atama Atama
Atama yuvalarının sayısını belirleyen özellik.
Uyumlama yuvalarının sayısını artırarak kişinin aynı anda daha fazla ayarlamasını veya donatmasını sağlar. Atamanın etkisi 50'de sona erer.
Dayanıklılık Dayanıklılık
Dayanıklılık, Ekipman yükü ve kanama direncini belirleyen özelliktir.
Dayanıklılık, Dayanıklılık seviyesi 40'ta artmayı durdurur.
Donanım yükü, maksimum donatılan yükün %25, %50'si ve %100'ünün üzerinde hareket hızını etkiler.
Kas Gücü Kas gücü
Güçlü silahlar kullanmak için gereken özellik. Silah hasarını da artırır.
Baltalar, çekiçler veya büyük kılıçlar gibi belirli silah türü hasarını etkiler, ve tüm Kalkanlar için gereklidir.
Belirli silahlar için gereklidir; gerekli Kas gücünden daha azına sahip olmak, hasarın yanı sıra sallanma ve blok hızını önemli ölçüde düşürür.
İki elli bir silah kullanırken, Kuvvet 1,5 ile çarpılır. Örneğin, 27 Kuvvete sahip bir karakter, 40 Kuvvet gerektiren bir silahı sorunsuz olarak iki elle kullanabilir.
Ayrıca bkz: Özellik Bonusu.
El becerisi El Becerisi
Gelişmiş silahları kullanmak için gerekli özellik. Silah hasarını da artırır.
Belirli silah türü hasarını etkiler, yaylar, kılıçları savurmak, mızraklar vb.
büyüler için gerçekleştirme süresini azaltır, yani büyüler daha hızlı yapılır, el becerisi seviyesi 45'e kadar.
Hançer ve katana gibi hızı vurgulayan belirli silahlar için gereklidir.
Ayrıca bkz: Özellik Bonusu.
Direnç Direnç
Savunmayı ve zehire karşı direnci artıran özellik.
Fiziksel Savunmayı, Alev Savunmayı ve Zehir ve Toksik'e karşı direnci artırır.
Zeka Zeka
Büyü kullanmak için gereken özellik. Büyüleri ve sihirli silahları da güçlendirir.
Belirli silah hasarı sınıflarını ve saldırgan büyücüleri ve Büyü ve Büyülenmiş silahların hasarını etkiler.
büyücülük için gereklidir.
Belirli silahlar için gereklidir. Büyücülüklerin ve Enchanted/Magic silahlarının hasarını arttırır.
Ayrıca bkz: Özellik Bonusu.
İnanç İnanç
Mucize yaratmak için gerekli özellik. Mucizeleri ve ilahi silahları da güçlendirir.
Belirli silah hasarı sınıflarını etkiler. Saldırgan mucizeler ve Occult ve Divine silahlarının hasarını artırır.
Büyü Savunması'nı artırır.
Bazı mucizeler için gereklidir - gerekli İnanç olmadan yapılamazlar.
Belirli silahlar için gereklidir.
Ayrıca bkz: Özellik Bonusu.

Türemiş istatistikler[]

Sağlık HP
Bu sıfıra ulaştığında karakter ölür.

Karakter öldüğünde tüm Ruhları ve İnsanlığını kaybedip Ölümsüz duruma geri döner.

Dayanıklılık Dayanıklılık
Çeşitli eylemler için gereklidir. Çeşitli eylemlerle tükenir, ancak kendini yeniler.
Saldırma, savuşturma, yuvarlanma vb. eylemleri gerçekleştirirken azalır.
kalkanla korunmuyorken hızlı, kalkanla korunuyorken yavaşça yenilenir.
Koşunca azalır.
Dayanıklılık düşükken bir saldırıyı engellerken, karakterin koruması kırılır ve bir süreliğine sersemlemeye ek olarak biraz hasar alabilir. Koruma, ağır bir saldırı ile kırılırsa, ağır hasarla birlikte kritik bir vuruş meydana gelir. Tüm dayanıklılık tüketilirse, yeniden şarj olmaya başlaması biraz daha uzun bir süre alacaktır. Bir kalkanın sabitliği, darbe alırken ne kadar süre daha engelleyebileceğini belirler.
Ekipman Yükü Ekipman Yükü
Donanılan ekipmanların toplam ağırlığı. Sayı ne kadar yüksekse hareket de o kadar yavaşlar. Maksimumun aşılması hareketsizliğe neden olur.

Eldeki silah/kalkan dahil olmak üzere belirli öğeler donatıldığında hareket ve yuvarlanma hızı belirlenir. Mevcut ekipman yükününün silah savurma hızı veya kalkan kullanımı üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Oyuncu, Yük limitini aşsa bile istediği her şeyi kuşanabilir, ancak yük ne kadar fazlaysa hareketlilik bundan zarar görecektir: %00-24: Tam hız, mükemmel manevra kabiliyeti %25-49: Biraz daha yavaş, yine de oldukça hızlı yuvarlanabilir %50-99: Çok daha yavaştır, yuvarlanma devrilmeye dönüşür ve ıskalama engellenir. %100+: Yalnızca çok yavaş yürüyebilir. Yuvarlanmalar ve geri adımlar tökezlemelere dönüşür.

Advertisement