Dark Souls Wiki
Advertisement

W Dark Souls II istnieją dwa zakończenia, które gracz ma do wyboru pod koniec gry: Następca tronu lub Porzucenie tronu. To pierwsze zakończenie było domyślnym w oryginalnej wersji Dark Souls II, przed wydaniem edycji Scholar of The First Sin.

Następca tronu[]

Po tym, jak gracz pokona Nashandrę (lub Aldię, Mędrca Pierwszego Grzechu, jeśli spełnione są określone warunki) przy Tronie Pragnień, wyświetli się cutscenka pokazująca gracza idącego przez ścieżkę z golemów, które tworzą most, docierającego do sali tronowej. W tym zakończeniu Nosiciel Klątwy akceptuje swój udział w cyklu świata i zasiądzie na tronie. Oznacza to, że albo poświęcił się, aby zjednoczyć płomień, albo pozwolił, by płomień nadal słabł i stał się Mrocznym Władcą. Jego dalsze losy pozostają nieznane.

Porzucenie tronu[]

Dostępne tylko dla osób mających grę w wersji Scholar of the First Sin lub z dowolną łatką nowszą niż 1.10 dla oryginalnego Dark Souls II.

To zakończenie staje się dostępne dopiero po pokonaniu Vendricka w Krypcie Nieumarłych i rozmowie z Aldią przy każdym ognisku, przy którym pojawia się w trakcie gry. Po pokonaniu Nashandry, Aldia będzie walczyć z graczem jako dodatkowy finałowy boss. Po pokonaniu Aldii oba zakończenia są dostępne dla gracza, a odejście od Tronu Pragnień przez mglistą ścianę uruchomi zakończenie.

W tym zakończeniu Nosiciel Klątwy całkowicie odrzuca tron i zamiast tego odchodzi. Podobnie jak w przypadku pierwszego zakończenia, dalsze losy Nosiciela Klątwy pozostają nieznane.

Po napisach końcowych[]

Niezależnie od wybranego zakończenia, gracz zostaje automatycznie przeniesiony do Majuli, co pozwala mu dokończyć wszelkie pozostałe zadania i wątki. Gracz może także rozpocząć Nową Grę Plus z tutejszego ogniska.

Notki[]

  • Jeśli gracz pokona Aldię i stanie przed wyborem porzucenia lub zajęcia tronu, użycie kości wiodącej do domu (lub podobnego przedmiotu) albo śmierć nie odeśle go z powrotem do poprzedniego ogniska. Zamiast tego zostanie wyświetlony ekran ładowania, a gracz odrodzi się z powrotem na arenie z bossem, zmuszając go do dokonania wyboru.
Advertisement