FANDOM

Wielki Szary Wilk Sif – boss z gry Dark Souls.

Położenie Edytuj

Sifa można znaleźć w Ogrodzie Darkroot, za gigantycznymi drzwiami prowadzącymi do grobu Rycerza Artoriasa, jednego z Czterech Rycerzy Gwyna.

Opis Edytuj

Sif jest gigantycznym, biało-szarym wilkiem trzymającym w pysku wielki miecz, którym posługuje się w walce. Miecz ten dawniej należał do jego towarzysza, Artoriasa.

Artorias of the Abyss Edytuj

Sif pojawia się w dodatku Artorias of the Abyss. Można go znaleźć za iluzoryczną ścianą, do której Alvina zaprowadzi gracza w Przestworze Otchłani. Sif jest chroniony przez magiczną barierę, którą dawniej stworzył Artorias za pomocą swojej wielkiej tarczy, w celu ochrony wilka przed Otchłanią. Po zabiciu wszystkich Upiorów Człowieczeństwa, Sif zniknie i pozostawi po sobie wielką tarczę oczyszczenia. Gracz zyskuje również możliwość przywołania go do walki z Manusem, Ojcem Otchłani. Jego znak przywołania znajduje się na arenie z bossem.

Jeśli Wybranemu Nieumarłemu udało się uratować Sifa w Przestworze Otchłani przed pokonaniem go w Ogrodzie Darkroot, przed walką z nim uruchomi się inna cutscenka. Aby do tego doszło wymagane jest również umieszczenie Naczynia Władcy w Ołtarzu Firelink. W owym przerywniku Sif rozpoznaje gracza za pomocą węchu. Kiedy główny bohater wyciąga rękę, próbując pogłaskać wilka, ten podnosi wysoko głowę i zaczyna ponuro wyć. Następnie, z dużą niechęcią, wyciąga miecz i dochodzi do walki. Pozostała część pojedynku przebiega standardowo.

Ciekawostki Edytuj

  • W społeczeństwie nordyckim Sif jest żeńskim imieniem (nosi je boska małżonka Thora), w rzeczywistości jednak płeć Sifa nigdy nie została dokładnie określona.
    • W języku staronordyckim „sif” oznacza „żona” lub „narzeczona”, a wywodzi się od czasownika „sifjar”, co oznacza „powinowactwo” lub „związek przez małżeństwo”. Nazwa pochodzi również od anglosaskiego rzeczownika „sib”, oznaczającego „rodzina”, a gotycki czasownik „sibja” oznacza „pokazać przyjaźń” lub „pokazać miłość”. Możliwe, że to imię zostało wybrane jako symboliczne odniesienie do silnego związku między Sifem a Artoriasem.
    • Dodatkowo słowo „Saif” lub „Sayf”, co w języku arabskim oznacza „miecz”, może być inspiracją dla imienia wilka, biorąc pod uwagę fakt, że Sif w walce posługuje się mieczem.
  • W walce z Wybranym Nieumarłym Sif dzierży miecz Artoriasa, byłego towarzysza, który poświęcił się w celu ochrony wilka.

Galeria Edytuj

Muzyka Edytuj

Bossowie Dark Souls
Czterej KrólowieDemon CapraDemon FiresageDemon StonogaDemon TaurusDemon z AzyluGargulce DzwonuGravelord NitoGwyn, władca popiołówGwyndolin Mroczne SłońceKsiężycowy MotylŁoże ChaosuNieustanne WyładowanieOrnstein Zabójca Smoków i Egzekutor SmoughPinwheelPółsmoczyca PriscillaSeath ScalelessWiedźma Chaosu QuelaagWielki Szary Wilk SifZbłąkany DemonZiewający SmokŻelazny Golem
Artorias of the Abyss
Czarny Smok KalameetManus, Ojciec OtchłaniRycerz ArtoriasStrażnik Sanktuarium