Vamos
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Wynoś się! Rozpraszasz mnie."
— Vamos

Vamos – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Na dnie Katakumb trzeba zejść po kręconych schodach na sam dół, a potem zeskoczyć na kilka skalnych półek, aż dotrze się do dziury. Spadając na dół znajdzie się kuźnię Vamosa i zostanie odblokowany skrót do lokacji z kościanymi kołami.

Rola w grze[]

Vamos jest kowalem z Katakumb. Może minąć trochę czasu zanim gracz wróci do tej lokacji, po odkryciu Grobowca Olbrzymów, jednak jego usługi później mogą okazać się naprawdę bezcenne. Jest on jedynym kowalem w grze, który może zmienić zwykłą broń na ognistą (głównie po przekazaniu mu dużego żaru płomienia) i broń chaosu (po przekazaniu mu żaru płomienia chaosu).

Historia[]

Niewiele wiadomo o Vamosie. Żadna postać w grze o nim nie wspomina i nie wiadomo nic o jego przeszłości, o ile ktokolwiek ją zna. Poza jego antyspołecznym zachowaniem, jedyna rzecz która może sugerować cokolwiek na temat jego przeszłości to Hełm Królewski, który ma ciągle przy sobie. Może on wskazywać na dawną przynależność Vamosa do starożytnej, królewskiej dynastii.

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
Kość wiodąca do domu 500
Odłamek tytanitu 800
Zwykła strzała 10
Duża strzała 50
Drewniana strzała 3
Zwykły bełt 30
Ciężki bełt 100
Drewniany bełt 10

Ciekawostki[]

  • Vamos twierdzi, że duży żar płomienia pochodzi z Nowego Londo, mimo tego, że znaleźć go można w demonicznych ruinach.
  • "Vamos" w języku hiszpańskim i portugalskim oznacza "idziemy" lub "chodźmy". Jest to również nazwa małego miasteczka w Grecji.
  • Na jego kowadle nie ma żadnego miecza, więc w zasadzie Vamos uderza w powietrze.
  • Ma on dużo bardziej charakterystyczny wygląd, niż większość szkieletów, które spotyka się w Katakumbach i Grobowcu Olbrzymów, ponieważ ma większą figurę i brodę złożoną z kości.
  • W wersji Remastered, w miejscu gdzie się znajduje kuźnia Vamosa, pojawia się rozpalone ognisko.