Saulden 1
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Życie to podróż... A każda podróż prowadzi wreszcie do domu."
— Strapiony Saulden

Strapiony Saulden – postać z gry Dark Souls II oraz komiksu Dark Souls II: Into the Light.

Opis[]

Saulden nosi zbroję rycerską, rękawice rycerskie i buty wędrowca. W komiksie i na wczesnych grafikach nosi zbroję podobną do zestawu Pate'a. Jest on duchowym następcą zawiedzionego wojownika z pierwszego Dark Souls. Ale mimo tego, że jest tak samo przygnębiony i zrezygnowany co jego poprzednik, to jednak Saulden wydaje się mieć nieco bardziej przyjazną osobowość, oferując graczowi różne pomocne porady.

Saulden może przekazać graczowi specjalne przedmioty, po spełnieniu odpowiednich kryteriów:

  • Naczynie dusz – gracz je otrzymuje, jeśli sprowadził przynajmniej cztery osoby do Majuli.
  • Pierścień stalowej ochrony – możliwy do otrzymania, jeśli gracz zginął przynajmniej 100 razy.

Także po śmierci Saulden upuszcza ten pierścień.

Rola w grze[]

Saulden 2

Saulden w komiksie Dark Souls II: Into the Light

Dark Souls II: Into the Light[]

Samotny wojownik noszący klątwę spotyka się z Sauldenem, gdy ten odpoczywa przy ognisku. Saulden postanawia zaprosić wojownika, by przez chwilę posiedział w jego towarzystwie. Po krótkiej rozmowie nieumarły wojownik decyduje się jednak kontynuować misję, chociaż Saulden próbuje przekonać go, by został jeszcze chwilę dłużej, aby podzielić się z nim swoją wiedzą. Wojownik jednak odmawia tej propozycji, uznając, że jego miecz "należy do upadłego człowieka, który chowa się za ogniem".

Wkrótce ten sam wojownik powraca, zakrwawiony i umierający. Używając swojej krwi, rozpaczliwie pisze znak przywołania na ziemi przed śmiercią, a jego zwłoki gasną. Chwilę później ulega on reinkarnacji. Saulden pyta się, czy tym razem chce on wysłuchać jego rady, na co odpowiada "chcę."

Dark Souls II[]

Sauldena po raz pierwszy spotyka się w Majuli, siedzącego przed kamienną konstrukcją przypominającą obelisk. Podczas rozmowy ujawnia pewne informacje na temat Drangleic oraz daje graczowi wskazówki, gdzie pójść dalej. Po dłuższej rozmowie Saulden zachęca też gracza, aby dołączył do przymierza Drogi Błękitu, aby Błękitni Strażnicy mogli przyjść mu z pomocą, gdy tylko wpadnie w kłopoty.

Ciekawostki[]

  • Na pierwszych screenach i w komiksie Soulden nosi zestaw z utwardzonej skóry z pierwszej części, zamiast pancerza, który ma w samej grze. Ta zmiana zbroi wynika prawdopodobnie z tego, że deweloperzy zdecydowali się przenieść ten zestaw na dobrze wychowanego Pate'a.
  • Jest on jedynym "zawiedzionym wojownikiem" w całej serii, który nie umiera podczas fabuły.