Dark Souls Wikia
Advertisement

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Dotknij więc tkwiącego we mnie mroku."
— Strażniczka ognia

Strażniczka ognia – postać z gry Dark Souls III.

Położenie[]

Strażniczka ognia przebywa zawsze w pobliżu ogniska w Kapliczce Zjednoczenia.

Opis[]

Strażniczka ognia służy i pomaga Nierozpalonemu podczas jego długiej i żmudnej podróży. Podobnie jak Szmaragdowa Herold w Dark Souls II, służy jako środek do podnoszenia poziomu postaci w zamian za dusze.

Może także zaleczyć mroczną pieczęć, jeśli gracz dał jej duszę strażniczki ognia.

Rola w grze[]

Podnoszenie poziomu postaci[]

Pozwala graczowi zwiększyć swoje statystyki w zamian za określoną liczbę dusz na poziom.

Przekazanie przedmiotu[]

Dostępne wtedy, gdy gracz dysponuje przedmiotem, który może dać strażniczce. Każdy nowy przedmiot odblokowuje nowe usługi i wydarzenia. Przedmioty jakie można jej przekazać to dusza strażniczki ognia i oczy strażniczki ognia.

Zaleczenie mrocznej pieczęci[]

Opcja ta jest dostępna tylko po przekazaniu jej duszy strażniczki ognia. Gracz będzie miał możliwość przekazywania strażniczce mrocznych pieczęci. Pozwala to na pozbycie się całkowicie efektu pustego. Ma to jednak istotny wpływ na główny wątek fabularny, a także na wątki innych postaci, czyli: Anri, Yoela i Yurii.

Rozmowa[]

Gracz ma możliwość porozmawiania z nią. Jej linie dialogowe mogą się zmieniać w trakcie gry, w zależności od działań gracza.

Historia[]

Niewidoma kobieta, o nieznanym pochodzeniu, jest obecną strażniczką ognia podczas gry, która opiekuje się płomieniem, gdy Nierozpalony przybył do Kapliczki Zjednoczenia, aby wypełnić swoje przeznaczenie. Strażniczka nosi na sobie białą koronę, zasłaniającą jej oczy, a raczej ich brak oraz czarną szatę. Pełni podobną funkcję co Shanalotte.

Kiedy ofiarowano jej oczy strażniczki ognia, ujrzała świat bez płomienia i przeraziła ją sama myśl o tym. Mimo to, była gotowa zakończyć na stałe cykl i pogrążyć świat w mroku, jeśli Nierozpalony ją tylko o to poprosi.

Jeśli Nierozpalona Istota zdecydowała się zrealizować ten cel, strażniczka zostanie wezwana do Pieca Pierwszego Płomienia. Weźmie do rąk Pierwszy Płomień i go zgasi.

Zaś jeśli główny bohater zdecydował się ulec pierwotnym pragnieniom, to strażniczka zostanie zabita podczas rytuału, a potęga Pierwszego Płomienia spocznie w jego rękach.

Ciekawostki[]

  • Podarowanie jej oczu strażniczki ognia zmienia motyw muzyczny w Kapliczce Zjednoczenia oraz odblokowuje zakończenie "Koniec Płomienia".
  • Jeśli gracz ją zabije, to będzie się odradzała po ponownym wczytaniu gry, twierdząc że jako strażniczka ognia nie może umrzeć.
  • Odpowiada na większość gestów wykonywanych przez gracza: kłaniając się, śmiejąc, kręcąc się wokół siebie i odwracając swój wzrok z odrazą.

Galeria[]

Advertisement