Dark Souls Wiki
Advertisement
Anastacia 2

Strażniczka ognia w Kaplicy Firelink, Anastacia z Astory

Strażnicy ognia – postacie pilnujące ognisk.

Opis[]

W Dark Souls, ogniska pilnowane przez strażników są automatycznie rozpalone, zapewniając każdorazowo 10 użyć butelek estusa. Ogniska te wciąż mogą być ulepszane za pomocą rytuału rozpalania, podobnie jak inne ogniska. Wszyscy strażnicy po śmierci upuszczają duszę strażnika ognia, po czym pilnowane przez nich ognisko bezpowrotnie gaśnie. Strażnicy powszechnie korzystają z możliwości wzmacniania butelek estusa za pomocą tych dusz.

Lista strażników ognia i ich ognisk[]

Dark Souls[]

Dark Souls II[]

Dark Souls III[]

Ciekawostki[]

  • Nie wiadomo czy to przypadkiem, czy umyślnie, ale wszyscy strażnicy ognia są płci żeńskiej.
  • Każdy strażnik ognia cierpi na jakąś niepełnosprawność lub deformację:
    • Anastacia jest niema, dopóki gracz nie ukończy wątku Lautreka. A nawet jeśli zostanie przywrócona, wraz z językiem, pozostanie ona na zawsze uwięziona w swojej celi.
    • Siostra Quelaag została fizycznie spaczona przez Łoże Chaosu. Oprócz tego jest też ślepa i chora.
    • Dama-rycerz Mrocznego Księżyca podobno ukrywa swoje ohydne, upiorne ciało pod mosiężną zbroją.
    • Bezimienna strażniczka ognia w Dark Souls III jest ślepa, chociaż jej wzrok może zostać przywrócony po przekazaniu jej oczu strażniczki ognia.
  • Da się zauważyć, że Szmaragdowa Herold w Dark Souls II jest ostatnią strażniczką ognia. Jednak Navlaan stwierdza, że ona w ogóle nią nie jest.
  • W Popielnym Jeziorze, ognisko Kamiennego Smoka jest już rozpalone, dając graczowi 10 użyć butelki estusa. Nie wiadomo, czy smok może być strażnikiem ognia, ponieważ nigdzie w grze nie jest wyjaśnione, czy strażnicy mogą być nieludzcy.

Galeria[]

Advertisement