Dark Souls Wiki
Advertisement
Stary Chaos
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Ta ziemia jest jałowa. Przeklęta mocą starego Chaosu. Zrodziła wiele potworności, a jej lud uciekł zlękniony. Wtedy przybył nasz pan, Król Kości Słoniowej."
Alsanna, cicha wyrocznia

Stary Chaos – lokacja z dodatku Crown of the Ivory King do gry Dark Souls II.

Opis[]

Stary Chaos to duża platforma unosząca się nad morzem lawy z korzeniami zwisającymi z góry. Przejście do niego otwiera Alsanna, cicha wyrocznia. Po przejściu przez mgłę, gracz spada przez głęboką dziurę, która przenosi go do platformy. Co najmniej jeden rycerz z Loyce będzie towarzyszył graczowi w Starym Chaosie.

Po przybyciu, osmaleni rycerze z Loyce zaczną przechodzić przez 3 ogniste portale. Po pokonaniu ich wystarczającej ilości, z lawy wyskoczą dwa wielkie, kamienne filary, tworzące ogromny portal, przez który przejdzie Spalony Król Kości Słoniowej, jako finałowy boss. Po pokonaniu go, na samym początku platformy pojawi się promień światła, dzięki któremu gracz może wrócić do Wielkiej Katedry.

Po pokonaniu Króla Kości Słoniowej, Stary Chaos będzie nadal dostępny, głównie dla zabijania osmalonych rycerzy z Loyce i zdobywania ich dusz dla Alsanny.

Historia[]

W dawnych czasach Wiedźma z Izalith próbowała odtworzyć Pierwszy Płomień za pomocą swojej Duszy Lorda. Jednak zamiast tego powstał spaczony płomień zwany Płomieniem Chaosu. Kiedy wiedźma nie mogła go opanować, pochłonął ją i przekształcił w poczwarną istotę zwaną Łożem Chaosu, źródło wszystkich istniejących demonów.

Ostatecznie Łoże Chaosu zostało zabite przez Wybranego Nieumarłego, jednak Płomień Chaosu nadal istniał. W nieznanym momencie Chaos został odkryty głęboko pod królestwem Eleum Loyce. Próbując uspokoić szalejący płomień, Król Kości Słoniowej zbudował Wielką Katedrę w samym jego centrum, a wyrocznia Eleum Loyce, Alsanna, cicho nad nim czuwała. Próba jednak nie powiodła się i płomienie nadal szalały.

Król próbował podjąć walkę z Chaosem, a jego rycerze dzielnie wyruszyli w jego głębiny, by zniszczyć żyjące tam okropieństwa, lecz żaden z nich nie powrócił. Ostatecznie Król Kości Słoniowej wyczuł degradację swojej duszy i bez słowa opuścił Eleum Loyce, pozostawiając wszystko Alsannie. Odbył podróż w głębiny Chaosu ze swoimi rycerzami, gdzie został spaczony przez płomienie wraz z garstką swoich rycerzy, pozostawiając resztę ukochanej.

Sąsiednie lokacje[]

Przeciwnicy[]

Odradzający się[]

Bossowie[]

Advertisement