Dark Souls Wiki
Advertisement

Stare Istoty są czterema starożytnymi, posiadającymi Wielkie Dusze istotami w Dark Souls II. Wielkie Dusze są strzeżone przez czterech bossów: Zaginioną Grzesznicę, Starego Żelaznego Króla, Freję Ulubienicę Księcia i Przegniłego.

Historia[]

Według Słodkiej Shalquoir, te istoty są tak stare, że nawet ich imiona dawno odeszły w zapomnienie. Szmaragdowa Herold prosi Nosiciela Klątwy, aby je odszukał i zdobył moc ich dusz, dzięki czemu dostanie się do Zamku Drangleic, a co za tym idzie, do samego króla Vendricka.

Po pokonaniu ich, Słodka Shalquoir udzieli dodatkowych informacji na ich temat.

Dusze Lordów[]

Uważa się, że te istoty są w jakiś sposób powiązane z dawnymi posiadaczami Dusz Lordów z pierwszego Dark Souls, ponieważ bossowie upuszczają owe dusze po śmierci w NG+.

Stary Żelazny Król[]

Mówi się, że Stary Żelazny Król, po klęsce z ręki demona kuźni, sczeznął w płomieniach, stając się naczyniem, które zrodziło Krwawą Ziemię. Jest to odniesienie do tego, że Gwyn, władca popiołów wszedł w kontakt z Pierwszym Płomieniem, aby go zjednoczyć i przedłużyć Epokę Ognia. W NG+ po śmierci upuszcza duszę starego króla.

Zaginiona Grzesznica[]

Mówi się, że Zaginiona Grzesznica, uwięziona w Bastionie, próbowała rozpalić Pierwszy Płomień. W ten sam sposób Wiedźma z Izalith próbowała odtworzyć Pierwszy Płomień, używając swojej duszy, ale zamiast tego stworzyła Płomień Chaosu. Jak widać w początkowej cutscence, istota podobna do robaka chaosu czołga się po otworze na masce grzesznicy. Dodatkowo ma ona później do pomocy piromantów, prawdopodobnie nawiązujących do Cór Chaosu. Oprócz tego po śmierci w NG+ upuszcza duszę starej wiedźmy.

Przegniły[]

Przegniły, znajdujący się pod Grobowcem Świętych i Rynsztokiem, składa się ze sporej liczny ciał nieumarłych. W pewien sposób przypomina to Gravelorda Nito, który składał się z masy szkieletów. Po śmierci w NG+ upuszcza duszę starej martwej istoty.

Freja, Ulubienica Księcia[]

W przeciwieństwie do innych bossów, sugeruje się, że Freja nie jest Starą Istotą, ponieważ nie upuszcza Wielkiej Duszy po śmierci. Wielka Dusza pojawia się pod zwłokami wielkiego smoka, będącymi tuż za Freją. Jednak dialog z człowiekiem-skorpionem Tarkiem sugeruje, że jego mistrz i twórca - książę Tseldora był całkiem podobny do Seatha Scalelessa. Sugeruje się, że jego mistrz tak naprawdę nigdy nie umiera, ale raczej zmienia kształt. Freja po śmierci w NG+ upuszcza duszę starego bladego smoka.

Advertisement