Dark Souls Wikia
Advertisement

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Jeśli będę mogła ci się do czegoś przydać, nie krępuj się i mnie przyzwij. Niech księżyc błogosławi cię w podróży."
— Sirris z Krain Zmroku

Sirris z Krain Zmroku – postać z gry Dark Souls III.

Opis[]

Sirris jest członkinią przymierza Ostrza Mrocznego Księżyca, która wielokrotnie krzyżuje ścieżki z graczem, ścigając członków Palców Rosarii. Jednak jej prawdziwym zadaniem jest konfrontacja ze swoim dziadkiem, Hodrickiem i położenie kresu jego szaleństwa.

Rola w grze[]

Sirris pojawia się po raz pierwszy w Kapliczce Zjednoczenia, po rozpaleniu drugiego ogniska na ofiarnej drodze. Nie będzie ona chciała w tym momencie rozmawiać z graczem, dopóki nie przekaże on popiołów marzyciela opiekunce kapliczki. Po tym, Sirris wyjaśni kim jest i nauczy gracza gestu "Lojalność Mrocznego Księżyca". Następnie może zostać przywołana do walki z Biskupami Głębin i Stróżami Otchłani.

Po zabiciu bestii na początku mostu prowadzącego do Irithyllu w Mroźnej Dolinie, rozpaleniu drugiego ogniska i ponownym załadowaniu lokacji, pojawi się znak przywołania na początku mostu przenoszący gracza do świata Sirris, gdzie trzeba pomóc jej pokonać Creightona Wędrowca. Po pokonaniu go Sirris przenosi się z powrotem do Kapliczki Zjednoczenia, gdzie daje graczowi poświęcony łamacz kolczug i pierścień srebrnego kota.

Gdy gracz pokona zarówno toczonego przez klątwę drzewca, jak i Aldricha, Pożeracza Bogów to będzie mógł kupić u opiekunki kapliczki unikalny rozkwitający zielony pąk, ze specjalną wiadomością w opisie przedmiotu. Jest to wskazówka dla gracza, aby powrócił do Osady Nieumarłych i udał się na arenę, gdzie walczył z drzewcem. Przed wielką dziurą będzie się znajdował kolejny znak przywołania do świata Sirris, gdzie tym razem gracz musi pomóc w zabiciu jej dziadka, Hodricka. Po walce można znaleźć tarczę zachodu przy jednym z grobów, na cmentarzu znajdującym się przed Kapliczką Zjednoczenia, zaś po ponownym załadowaniu gry można znaleźć zestaw zachodzącego słońca w Jamie Pustych.

Po pokonaniu Hodricka, Sirris pojawi się w Kapliczce Zjednoczenia i poprosi gracza o złożenie mu rycerskiej przysięgi. Jeśli zaakceptuje się jej prośbę, to może zostać później przywołana do walki ze Zbroją zabójcy smoków oraz z Lorianem i Lothriciem. Niezależnie od tego czy została wezwana na którąś z tych walk, jej zwłoki można później znaleźć przed grobem Hodricka po pokonaniu Książąt Bliźniaków, z których można zabrać talizman zmroku.

Jeśli jej prośba zostanie odrzucona, pozostanie w Kapliczce Zjednoczenia, aby dać szansę graczowi na zmianę zdania. Jednakże, kiedy gracz pokona dowolnego bossa, to spotka ją jako pustą w miejscu, gdzie pomogło jej się pokonać Hodricka. Zbliżenie się do niej spowoduje, że Sirris stanie się natychmiast wrogo nastawiona i trzeba będzie ją zabić.

Bez względu na to jak zginęła, będzie można kupić zestaw zmroku u opiekunki.

Ciekawostki[]

  • Zielony pąk z wiadomością jaki można kupić u opiekunki, po pokonaniu Aldricha zawiera specjalny opis: "Żegnaj, droga babciu. Złożę dziadkowi wizytę w Jamie Pustych.". To może sugerować, że opiekunka kapliczki jest w rzeczywistości babcią Sirris i prawdopodobnie żoną Hodricka.