Dark Souls Wiki
Advertisement

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Jest coś, o czym powinieneś wiedzieć. Wewnątrz zimnego obrazu ciekawość może być przekleństwem... Jeśli odejdziesz od gasnącego płomienia, pochłonie cię śnieg."
— Sir Wilhelm

Sir Wilhelm – postać z dodatku Ashes of Ariandel do gry Dark Souls III.

Położenie[]

Sir Wilhelm początkowo znajduje się przed wejściem do kaplicy, w której przebywa Siostra Friede. Informuje Nierozpalonego, że jeśli się zgubił, to może z nią porozmawiać, aby wskazała mu drogę.

Wilhelma spotyka się po raz drugi w budynku, w którym znajduje się malarka. Będzie wrogo nastawiony wobec gracza i trzeba będzie go zabić, aby przejść dalej.

Historia[]

Wilhelm, pusty rycerz i kat z Londoru, służył Siostrze Friede zarówno w Londorze, jak i w Namalowanym świecie Ariandel, starając się zapobiec spaleniu obrazu.

Jego wielki miecz był darem od Friede i symbolem rezygnacji Wilhelma ze służby u niej. Jednak pomimo przyjęcia ostrza, kat nadal przebywał w Namalowanym Świecie. To on zaprowadził malarkę na strych biblioteki. Nie wiadomo jednak, czy ją zamknął, czy tylko strzegł klucza i samej malarki.

Po tym, jak Nierozpalona Istota została poinformowana przez Friede, aby opuściła ten świat, Wilhelm mówi jej to samo i ostrzega gracza przed rosnącym niebezpieczeństwem, jakie może napotkać w obrazie. Kiedy spotyka się go w budynku z Malarką, kat zaczyna wyśmiewać ciekawość Nierozpalonego, mówiąc, że brakuje mu hartu ducha, aby znieść agonię, którą na siebie sprowadza. Próbując zabić Czempiona, zostaje ostatecznie pokonany, żegnając się ze swoją panią i twierdząc, że ją zawiódł.

Notki[]

  • Wilhelm znajdujący się przed Kapliczką Ariandel to tak naprawdę iluzja, a zaatakowanie go doprowadzi do jego natychmiastowego zniknięcia. To nie przeszkodzi mu w inwazji, w Kruczej Osadzie.
  • Dialog z nim może się nieco różnić, jeśli wykonuje się jednocześnie wątek Yurii.
  • Najpierw określa swoją panią jako "Lady Friede", ale gdy zostaje zabity, mówi o niej jako "Lady Elfriede".

Ciekawostki[]

Galeria[]

Advertisement