"To ważne – wiedzieć, kim się jest. Wkrótce jednak wszyscy postradamy zmysły. A jak ktoś jest Nieumarłym, to tym bardziej i prędzej"
— Rycerz świątynny Hodrick

Rycerz świątynny Hodrick – postać i przeciwnik z gry Dark Souls III.

Położenie[]

Osada Nieumarłych[]

  • Atakuje jako szalony mroczny upiór niedaleko ogniska przy walącym się moście.
  • Znajduje się w Jamie Pustych, przed ołtarzem Kopiących Kurhany. Aby się do niego dostać, trzeba wejść do metalowej klatki na plecach pustego pachołka znajdującego się na szczycie najwyższego klifu w osadzie. Należy to zrobić przed pokonaniem toczonego przez klątwę drzewca, ponieważ później Hodrick umiera.

Ofiarna droga[]

  • Może zostać przywołany jako szalony mroczny upiór w puszczy ukrzyżowań, pod warunkiem, że Kryształowy Mędrzec wciąż żyje. Jego znak przywołania można znaleźć w pobliżu wąskiej ścieżki na lewo od ruin twierdzy.

Opis[]

Hodrick jest przywódcą przymierza Kopiących Kurhany i proponuje graczowi wstąpienie do niego. Po rozmowie z nim i udzieleniu odpowiedzi na jego pytanie, przedstawia graczowi przedmiot przymierza, Kopiący Kurhany.

Ponieważ podobno nie ma sposobu na ucieczkę z Jamy Pustych, w której mieszka, przekazuje też kość wiodącą do domu, aby gracz mógł stąd wyjść. Można ją jednak zachować, wyłączając i kontynuując grę. Po powrocie gracz odrodzi się na klifie.

Jeśli gracz nie pokonał jeszcze toczonego przez klątwę drzewca, Hodrick zaatakuje go w pobliżu walącego się mostu, bez względu na to czy spotkał się z nim w Jamie, czy nie. Po pokonaniu go zdobywa się kajdany z kręgosłupa.

W końcu później okazuje się, że Hodrick jest tak naprawdę dziadkiem Sirris i osobą, którą szukała przez cały swój wątek. Jeśli gracz pokonał drzewca, pomógł Sirris z Creightonem w Irithyllu i pokonał Aldricha w Anor Londo, to przed wielką dziurą pojawi się znak przywołania, gdzie pomaga się Sirris w ostatecznej konfrontacji z dziadkiem.

Ciekawostki[]

  • Hodrick jest tak naprawdę dziadkiem Sirris z Karin Zmroku.
    • Zielony pąk z wiadomością jaki można kupić u opiekunki, po pokonaniu Aldricha zawiera specjalny opis: "Żegnaj, droga babciu. Złożę dziadkowi wizytę w Jamie Pustych.". To może sugerować, że opiekunka kapliczki jest w rzeczywistości babcią Sirris i prawdopodobnie żoną Hodricka.