Dark Souls Wiki
Advertisement

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Malunek Ariandel. Albo przynajmniej jego zgniły strzęp. No dalej, weź go, dotknij..."
— Gael

Rycerz-niewolnik Gael – postać z dodatku Ashes of Ariandel i boss z dodatku The Ringed City do gry Dark Souls III.

Położenie[]

Katedra Głębin[]

W tej lokacji Gael pojawia się po raz pierwszy. Modli się przed posągiem obok ogniska w Kaplicy Oczyszczania.

Namalowany świat Ariandel (Ashes of Ariandel)[]

Jego upiór może zostać przywołany podczas drugiej fazy walki z Siostrą Friede. Znak przywołania staje się niedostępny po pokonaniu księcia demonów.

Sterta mętów (The Ringed City)[]

W postaci upiora może zostać przywołany do walki z księciem demonów. Jego znak znajduje się w pobliżu ogniska wśród Ruin Strażnicy Żniw. Znak jest nadal dostępny po pokonaniu Friede.

Miasto Pierścienia (The Ringed City)[]

Znajduje się w pobliżu Spoczynku Filianore jako boss.

Opis[]

Gael nosi zestaw rycerza-niewolnika oraz dzierży wielki miecz kata i tarczę zachodu. Ma długie, siwe włosy opadające aż do ramion i wielką, białą brodę sięgającą do piersi.

Po pożarciu wielu pigmejskich władców i wchłonięciu esencji Mrocznej Duszy, jego ciało znacznie przybrało na rozmiarze. Tułów stał się zauważalnie większy w porównaniu do reszty ciała, a na klatce piersiowej zagościła spora dziura, prawdopodobnie eksponująca jego mroczny znak. Płaszcz jego odzienia również urósł, stając się czymś podobnym do peleryny. Miecz Gaela stał się wyraźnie uszkodzony, stracił część ostrza, a po tarczy nie ma żadnego śladu.

Historia[]

Gael był niegdyś rycerzem-niewolnikiem, specjalną grupą rycerzy, którzy jako nieumarli byli wykorzystywani jako mięso armatnie w najstraszliwszych bitwach i nawet jeśli nie postradali przez nie zmysłów, ich skóra czerniała, ich kości ulegały wypaczeniu, nigdy nie byli zwalniani ze służby, a ich status był symbolizowany przez ich jaskrawoczerwone kaptury. W pewnym momencie, Gaelowi udało się uwolnić od życia pełnego krwawych bitew i trafił do Malowanego Świata Ariandel, schronienia dla opuszczonych, niechcianych dusz nie mających miejsca, które mogłyby nazwać domem. Po odnalezieniu nowego domu, Gael poznał Malarkę, dziewczynę zwaną przez krukowatych mieszkańców Malowanego Świata „Damą”, która posiada tak wielką wiedzę o Pierwszym Płomieniu i Mrocznej Duszy, że potrafi ich użyć do namalowania świata. Po poznaniu jej, Gael zaczął funkcjonować dla niej jako figura rodzica, będąc nazywanym przez nią „wujkiem Gaelem”.

W pewnym momencie Siostra Friede, Nierozpalona, ​​która próbowała połączyć Pierwszy Płomień, ale nie udało jej się i została zamieniona w popiół, wkroczyła do namalowanego świata i odkryła ludzi, których chciała chronić, przybierając postać, której pragnęli jej mieszkańcy i uznając to miejsce za swój nowy dom. Mieszkańcy namalowanego świata wiedzieli, że gdy nadejdzie czas i ich świat zacznie gnić, będą musieli spalić go Płomieniem, a następnie odnowić i przywrócić do życia, co zostało powierzone Ojcu Ariandelowi. Jednak Friede sprzeciwiła się ich życzeniom, woląc powolną śmierć w wyniku zgnilizny od zmiany Płomienia i przekonała Ariandela, aby stłumił Płomień za pomocą swojej krwi, podczas gdy zauroczeni nią kruczy rycerze „chronili” obraz, a nawet zabijali swoich braci, którzy się jej sprzeciwiali.

Kiedy Malarka została uwięziona w bibliotece kruczej osady, Gael uciekł z obrazu, zabierając ze sobą jego zgniły kawałek i zaczął szukać Nierozpalonego. W namalowanym świecie istniała przepowiednia mówiąca, że ​​kiedy popiół stanie się dwoma, Płomień powróci, aby spalić zgniliznę, więc Gael musiał znaleźć Czempiona Popiołu, który mógłby go rozpalić i pokazać jego pani. Po długich, nieudanych poszukiwaniach Gael dotarł do Kaplicy Oczyszczania, gdzie modlił się do Caithy, matki opuszczonych, aby bogini spełniła jego życzenie. Gael w końcu spotkał Nierozpalonego podczas swojej podróży przez Lothric i uradowany zdołał przekonać go, aby dotknął skrawka obrazu, wysyłając go do Namalowanego Świata Ariandel.

W ten sposób Gael pomógł Nierozpalonemu w jego walce z Siostrą Friede i Ojcem Ariandelem, zabijając ich i ponownie rozpalając Płomień, który desperacko powstrzymywali, w końcu pozwalając Malarce go zobaczyć. Malarka była gotowa wznowić malowanie nowego świata w katedrze, tak jak obiecała Gaelowi, jednak aby zrealizować to w pełni, potrzebowała specjalnego pigmentu: Mrocznej Duszy, pierwotnej Duszy Lorda, odkrytej przez Sprytnego Karła i użytej do stworzenia ludzkości.

Misja Gaela nie dobiegła zatem końca, w związku z czym rycerz wyruszył z nową misją: odnalezienie Mrocznej Duszy i sprowadzenie jej z powrotem do Malarki, aby mogła dokończyć stworzenie nowego świata. Gael dobrze wiedział, że nie jest tak silny jak Nierozpalony i że zabranie ze sobą Mrocznej Duszy prawdopodobnie skorumpuje i pochłonie jego jestestwo, pozostawiając niewielką nadzieję na bezpieczny powrót, ale mimo wszystko wyruszył w swoją podróż, przezwyciężając kolejne lata, tocząc niezliczone bitwy i pokonując nieskończone przeciwności losu. Jego wielki miecz kata pozostał z nim do samego końca, ulegając silnym uszkodzeniom i będąc cały poplamiony krwią, a powtarzalna kusza zardzewiała od krwi, uległa wielokrotnemu poskręcaniu i zniszczeniu od licznych wgnieceń. Nawet ciało Gaela ucierpiało z powodu długiej podróży, trawione przez nadmiernie powiększony mroczny znak, który połączył jego ciało z zardzewiałą i popękaną zbroją.

Jego poszukiwania trwały aż do końca samego świata, kiedy to został on zredukowany do bezkresnej, martwej pustyni z ruinami niegdyś wielkich cywilizacji, lecz rycerzowi w końcu się udało dotrzeć do Miasta Pierścienia, gdzie przechowywana była Mroczna Dusza. W ruinach miasta odnalazł pigmejskich władców, posiadaczy Mrocznej Duszy odziedziczonej od Pierwotnych Pigmejów, jednak ich krew wyschła dawno temu przez wieki bezczynności, przez co w ogóle nie nadawała się do malunku jego Pani. Zdeterminowany, aby ukończyć swoją misję, Gael wymordował Pigmejów swoim mieczem, po czym pożerał ich i pił wysuszone Mroczne Dusze z ich ciał, w desperackiej próbie przejęcia ich dla siebie i uczynienia ich wystarczająco silnymi, by znów były przydatne. Jednakże, Mroczne Dusze okazały się dla niego zbyt potężne i kiedy Nierozpalony ponownie spotkał Gaela, u kresu czasów, ten drugi został całkowicie spaczony zarówno fizycznie, jak i psychicznie przez Mroczną Duszę, żądając od niego kolejnej jej części, atakując go z wściekłością, gdy główny bohater odmówił. Ostatecznie jednak Gael został pokonany, pozwalając Nierozpalonemu uzyskać jego krew wypełnioną Mroczną Duszą, aby użyć jej jako pigmentu dla Malarki, tym samym wypełniając pośmiertnie swój ostateczny obowiązek.

Ciekawostki[]

  • Jeden z pigmejskich władców określa go jako „Czerwony Kaptur”.
  • Sposób w jaki rzuca w gracza pokonanym wrogiem podczas cutscenki przed walką jest nawiązaniem do walki z Artoriasem, podobnie jak przygarbiony sposób poruszania się Gaela.
  • Sposób w jaki Gael walczy momentami przypomina sposób walki Gutsa w zbroi Berserkera z mangi i anime Berserk.
  • Broda Gaela jest unikalnym elementem jego designu i nie jest w ogóle dostępna dla gracza podczas tworzenia postaci.
  • Ze wszystkich bossów z całej serii, Gael ma największą arenę, która jest praktycznie otwartym terenem przypominającym pustynię.
  • Dziura w klatce piersiowej Gaela nie przechodzi przez jego ciało i wydaję się znajdować pod górnym kątem prowadzącym do serca, gdzie znajduje się tajemniczy, czerwony znak. Co ciekawe, dość mocno przypomina on mroczną pieczęć.
  • Atak błyskawicami, którego używa Gael zadaje mu 1 punkt obrażeń, więc istnieje małe prawdopodobieństwo, że zginie od swoich ataków a nie gracza.
  • Wewnątrz jednej z wież na jego arenie znajduje się model Gaela użyty w przerywniku filmowym, który różni się od tego, który pojawia się w pierwszej fazie walki. Prawe oko Gaela jest zielone, a lewe najwyraźniej uległo zanikowi, przez co Gael jest częściowo ślepy.

Galeria[]

Muzyka[]

Bossowie Dark Souls III
Aldrich, Pożeracz BogówBezimienny KrólBiskupi GłębinCzempion GundyrDusza PogorzeliskIudex GundyrKryształowy MędrzecLorian, starszy książę i Lothric, młodszy książęOceiros, Zatracony KrólPontyfik SulyvahnStarożytna wiwernaStary Król DemonówStróże OtchłaniTancerka z Mroźnej DolinyToczony przez klątwę drzewiecVordt z Mroźnej DolinyWielki Władca WolnirYhorm GigantZbroja zabójcy smoków (Boss)
Ashes of Ariandel
Ojciec AriandelSiostra FriedeStróż grobu czempiona i Wielki wilk, stróż grobu
The Ringed City
Książę demonówMidir MrokożercaPółmrok, włócznia kościołaRycerz-niewolnik Gael
Advertisement