Dark Souls Wiki
Advertisement
Rosabeth 1

Rosabeth z Melfii – postać z gry Dark Souls II.

Położenie[]

Można znaleźć ją zaklętą w kamień niedaleko Majuli, blokującą przejście do Puszczy Cieni. Można się do niej dostać skręcając w stronę przejścia po lewej, po wyjściu z Przedsionka.

Wygląd[]

Rosabeth jest opaloną dziewczyną o prostych, czarnych włosach i ciemnoczerwonej szmince. Kiedy gracz pierwszy raz ją spotyka, ma na sobie długą sukienkę wykonaną z wielu różnych kawałków tkaniny, zszytych razem. Nie wiadomo jednak dlaczego ma na sobie takie ubranie, ponieważ skamieniałość rzekomo chroni jej towary, a sukienka nie wydaje się, aby została rozerwana na strzępy.

Jednak jej najbardziej charakterystyczną cechą jest biały tatuaż na czole, który wydaje się być trzecim okiem, ustawionym pionowo.

Ogólne informacje[]

Gracz może użyć pachnącej starej gałęzi, aby ją odczarować. Kiedy zostanie uratowana, podziękuje graczowi za pomoc i da mu w nagrodę pryzmat. Będzie też sprzedawała różne przedmioty i ulepszała piromancję. Jeśli gracz porozmawia z nią ponownie, zapyta ona, czy możemy dać jej jakieś niepotrzebne ubranie, ponieważ nie chce ruszać dalej w swojej aktualnej sukience. Wtedy gracz ma możliwość przekazania jej swoich elementów zbroi i jeśli to zrobi oraz porozmawia ponownie z Rosabeth, przeniesie się ona do Majuli, stojąc przed schodami prowadzącymi do Sauldena.

Otwarcie drzwi, które Rosabeth blokowała jako kamień, uwolni sporą grupę przeciwników. Piromantka i Nosiciel Klątwy zostaną uwięzieni w zamkniętym pomieszczeniu, co może spowodować, że Rosabeth przypadkowo zginie. Najlepiej upewnić się, że opuściła już teren.

W rozszerzeniu Scholar of the First Sin, ochronienie jej przed przeciwnikami jest dużo prostsze, ponieważ w całym pokoju znajdują się beczki z prochem. Wysadzenie ich sprawi, że gobliny zamknięte w swoich celach powyżej, zginą bez zamykania wejścia.

Rola w grze[]

Rosabeth z Melfii jest utalentowaną studentką piromancji, choć przyznaje, że ma jeszcze wiele do nauki. Ciągle mówi o swoim nauczycielu, słynnym czarodzieju z Melfii, znanym jako Carhillion z Bezkresu. Dziewczyna była zafascynowana jego czarami i kiedy Carhillion wyruszył w podróż do Drangleic, ruszyła ona za nim. Niedługo potem zostali rozdzieleni. Rosabeth, próbując poznać miejsce pobytu swojego nauczyciela, została zaatakowana przez bazyliszka w drodze do Puszczy Cieni. Dała radę zamknąć bramę prowadzącą do tego miejsca, ale ostatecznie została zamieniona w kamień przez bazyliszka, blokując na stałe przełącznik, który aktywuje przejście.

W końcu Nosiciel Klątwy uwalnia ją z jej skamieniałego stanu. Potem powróciła do zadania odnalezienia swojego nauczyciela, chociaż doszła też do wniosku, że może ona być ciężarem dla niego i zdecydowała sprawdzić, co uczyni samodzielnie. Zdecydowała się więc zachować od niego dystans i zaczęła podejrzewać, że Carhillion rzeczywiście ją porzucił, kiedy po raz pierwszy straciła go z oczu.

Galeria[]

Advertisement