Dark Souls Wiki
Advertisement
Quelana 1
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Hmm... Należysz do zwykłych nieumarłych, a mimo to mnie widzisz? Fascynujące... Jestem Quelana z Izalith. Chodzące mięso nieczęsto może mnie ujrzeć. Posiadasz dar. Ty także pragniesz mojej piromancji?"
— Quelana z Izalith

Quelana z Izalith – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Quelana siedzi na małej wysepce w Blighttown, tuż przed wejściem prowadzącym do Wiedźmy Quelaag. Najpewniejszym sposobem na spotkanie jej jest ulepszenie swojego płomienia piromancji do poziomu +10. Podobno zaatakowanie lub przywołanie kogoś z piromancją z poziomem +10 lub wyżej też sprawia, że się pojawia.

Rola w grze[]

Quelana jest jedną z nauczycielek piromancji. Po dłuższej rozmowie, prosi gracza aby ten pokonał to, co zostało z jej przeobrażonych sióstr: Quelaag, Córy Chaosu w Zagubionym Izalith i Łoża Chaosu. Prosi o to, ponieważ chce uwolnić pochłoniętą duszę jej matki i sióstr. Po wypełnieniu prośby wręcza graczowi swoją ostatnią piromancję: ognistą nawałnicę.

Historia[]

Quelana była pierwotnie "ognistą wiedźmą", która używała czarów tego konkretnego żywiołu. Kiedy Izalith zostało pochłonięte, a demony zaatakowały miasto, Quelana uciekła i stworzyła piromancję. Nie wiadomo, czy wiedza o magii ognia została przez nią zapomniana, czy też stworzyła piromancję jako jej bezpieczniejszą wersję. Quelana przekazała swoją wiedzę Salamanowi, który z kolei przekazał wiedzę o piromancji ludziom z Wielkich Bagien.

Według wywiadu z twórcami, Quelana i inne Córy Chaosu są innym gatunkiem, mimo tego że wyglądają podobnie do ludzi. Jej model w grze może nie odzwierciedlać jej "kanonicznego" wyglądu z bladą, popielatą skórą, jak widać w intrze i na grafice osiągnięcia "Więź piromanty".

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
1 Wielki zapłon 5 000
1 Burza ognia 30 000
1 Ognista sfera 8 000
1 Wielka kula ognia 20 000
1 Ognisty bicz 10 000
1 Zapłon 500
1 Kula ognia 800
1 Porozumienie z nieumarłymi 10 000

Ciekawostki[]

  • Wydaję się, że imiona Cór Chaosu zaczynają się na "Quela", a Quelana jest jednym z przykładów.
  • Eingyi odnosi się do niej, jako "Zagubionej Quelany", sugerując, że inne Córy Chaosu mają poczucie alienacji w stosunku do niej.

Galeria[]

Advertisement