FANDOM

Pontyfik Sulyvahn – boss z gry Dark Souls III.

Położenie Edytuj

Znajduje się w wielkiej katedrze na końcu Irithyllu w Mroźnej Dolinie.

Opis Edytuj

Sulyvahn jest wysokim mężczyzną ubranym w bogate szaty ozdobione biżuterią i noszącym koronę na czymś podobnym do kolczugi. Jego skóra jest bardzo blada, wręcz zgniła i pokryta licznymi pęknięciami. Na dodatek Sulyvahn wydaje się nie mieć twarzy. Biorąc pod uwagę jego pochodzenie, można przypuszczać, że taki się urodził.

Pontyfik Sulyvahn jest uzbrojony w dwa miecze: zbezczeszczony wielki miecz w prawej ręce oraz wielki miecz sądu w lewej. Kiedy Nierozpalony wchodzi do katedry, widzi Sulyvahna stojącego nieruchomo z dwoma ostrzami. Gdy bohater zbliży się do niego, Pontyfik zacznie powoli iść w jego stronę, po czym wykona szybką szarżę z góry.

Podczas walki z nim słychać zniekształcony głos bossa, który stęka i warczy. Trudno powiedzieć, czy Sulyvahn nadal ma zdrowe zmysły, gdy spotyka się z nim główny bohater.

Historia Edytuj

W podstawowej grze prawie nic nie jest wyjawione na temat Pontyfika Sulyvahna. Jego dokładną historię ukazuje dodatek Ashes of Ariandel. Pomimo tego, że Sulyvahn urodził się i wychowywał w namalowanym świecie Ariandel, to nie doświadczył on żadnej rozpaczy lub straty, jak większość mieszkańców obrazu, stąd też nie miał żadnych korzyści. Postanowił opuścić obraz, pozostawiając za sobą swoje mroźne czary.

W pewnym momencie młody, mroźny czarodziej odnalazł Zbezczeszczoną Stolicę, znajdującą się pod Irithyllem, w którym osiedlił się prawdopodobnie z powodu zimna przypominającego mu o jego domu. Oprócz tego znalazł też piromancję zbezczeszczony płomień. Wyposażając się w zbezczeszczony wielki miecz wraz z całą jego mocą, postanowił przejąć kontrolę nad Irithyllem. W końcu udało mu się, dzięki podstępowi, osiągnąć cel i wykorzystał swoich rycerzy, aby utrzymać porządek w mieście. Poza tym wysłał specjalnych wojowników, rycerskich przepatrywaczy, których zadaniem było podbijać odległe ziemie. Aby upewnić się, że żaden z rycerzy nie zbuntuje się ani nie zdradzi swego pana, Pontyfik Sulyvahn podarował przepatrywaczom specjalne pierścienie, które bez ich wiedzy, ostatecznie doprowadziły do szaleństwa wizjami niekończącej się walki i w końcu zmieniły ich w bezmyślne bestie. Z tego powodu rycerscy przepatrywacze byli postrzegani jako wygnańcy. Najbardziej znanymi przepatrywaczami byli Vordt oraz Tancerka z Mroźnej Doliny, którzy zostali wysłani w celu podbicia Lothric.

Pontyfik Sulyvahn stał się również oddanym wyznawcą Katedry Głębin, założonej przez Aldricha. Sulyvahn, Biskupi Głębin, Arcybiskup McDonell i Arcybiskup Klimt byli głównymi przywódcami Katedry po Aldrichu.

Po tym jak Pożeracz Bogów wstał z trumny w Katedrze Głębin, udał się do Anor Londo wraz z McDonellem, gdzie Sulyvahn uwięził boga Mrocznego Księżyca: Gwyndolina, którego ofiarował Aldrichowi na pożarcie i jego siostrę Yorshkę po przejęciu kontroli nad miastem.

Przywołania Edytuj

Możliwe są do przywołania trzy postacie:

  • Anri z Astory – Możliwa do przywołania, jeśli zabiłeś ukrytego szpiega Yurii w Kościele Yorshki. Robiąc to, quest Yurii stanie się niemożliwy do ukończenia.
  • Gotthard Czarnoręki – jego znak przywołania znajduje się bezpośrednio przed mgłą prowadzącą do bossa.
  • Biała Zjawa Londoru – Możliwa do przyzwania, jeśli ma się dobry kontakt z Yurią i pozwoliło się umrzeć Anri.

Ciekawostki Edytuj

  • Wydaje się, że Pontyfik nie ma twarzy, a przód jego głowy jest pokryty czymś w rodzaju korzeni.
  • "Sulyvhan" brzmi bardzo podobnie do irlandzkiej nazwy "Súileabháin" (w odniesieniu do bardziej powszechnej, angielskiej nazwy "Sullivan"), co oznacza "Jednooki".
    • Może to również oznaczać "mały, ciemnooki" w języku irlandzkim, który pasuje do pierścieni, które dał swoim Przepatrywaczom.
    • Oba imiona są ironiczne, ponieważ wydaje się, że Sulyvahnowi brakuje twarzy.
  • Sulyvahn może być uważany za głównego antagonistę Dark Souls III, ponieważ to on jest odpowiedzialny za chaos, jaki się dzieje w Irithyllu i Lothric.
  • W Wysokiej Ścianie Lothric znajduje się pomnik człowieka w szatach Czarodzieja, trzymającego Zbezczeszczony wielki miecz. Jest to najprawdopodobniej pomnik Sullyvahna.
  • Według jednej z teorii, to on był pierwszym Uczonym i dawał lekcje Lothricowi. Według tej teorii, to on przekonał go do odstąpienia od ponownego rozpalenia Pierwszego Płomienia.

Galeria Edytuj

Muzyka Edytuj

Bossowie Dark Souls III
Aldrich, Pożeracz BogówBezimienny KrólBiskupi GłębinCzempion GundyrDusza PogorzeliskIudex GundyrKryształowy MędrzecLorian, starszy książę i Lothric, młodszy książęOceiros, Zatracony KrólPontyfik SulyvahnStarożytna wiwernaStary Król DemonówStróże OtchłaniTancerka z Mroźnej DolinyToczony przez klątwę drzewiecVordt z Mroźnej DolinyWielki Władca WolnirYhorm GigantZbroja zabójcy smoków (Boss)
Ashes of Ariandel
Ojciec AriandelSiostra FriedeStróż grobu czempiona i Wielki wilk, stróż grobu
The Ringed City
Książę demonówMidir MrokożercaPółmrok, włócznia kościołaRycerz-niewolnik Gael