Dark Souls Wikia
Advertisement
Pierwszy Płomień.png
Quotebg.pngQuotebg2.png
"A potem nastał ogień. A z ogniem przyszło rozróżnienie. Ciepło i zimno, życie i śmierć oraz oczywiście światło i mrok. Potem z mroku wyłonili się oni i w płomieniach znaleźli dusze lordów."
— Narrator w intrze

Pierwszy Płomień – pojęcie fabularne z serii Dark Souls.

Epoka Starożytnych[]

Na samym początku świat był nieukształtowany, spowity mgłą, bezbarwny i pozbawiony światła. Były w nim jedynie szare turnie, wielkie drzewa i wieczne smoki. Była to Epoka Starożytnych.

Później jednak nastał ogień, a wraz z nim pojawiła się też różnorodność i przeciwności: ciepło i zimno, życie i śmierć oraz światło i mrok. Z mroku przybyły humanoidalne stworzenia. Istoty te odkryły w płomieniu potężne dusze i przejęły ich moc. Dzięki potędze tych dusz, mocy Lordów, narodziły się cztery postacie: Gwyn, Lord Blasku Słonecznego, Gravelord Nito, Wiedźma z Izalith oraz Sprytny Karzeł. Z uzyskanymi mocami, Lordowie (poza Karłem) obalili smoki i rozpoczęli Erę Ognia.

Epoka Ognia[]

Po pokonaniu smoków Lordowie przejęli władzę nad światem. Była to dobrze prosperująca epoka, w której powstało wiele narodów. Ziemia, z której pochodzili władcy, Lordran, stała się centrum wielu wydarzeń, w które byli zaangażowani ludzie z innych nacji. Pierwszy Płomień został zjednoczony z ogniskami w całym Lordran i dał im moc. Z czasem jednak Płomień zaczął zanikać.

Gwyn i pozostali Lordowie, zaniepokojeni gasnącym Płomieniem i nadchodzącą ciemnością, zrobili co w ich mocy, aby ogień podtrzymać. Połączyli ogniska z człowieczeństwem i zapędzili ludzi do rozpalenia płomieni. Wiedźma z Izalith próbowała użyć mocy swojej duszy, aby stworzyć nowy płomień, ale to nie zadziało i zamiast tego narodziło się Łoże Chaosu, a wraz z nim narodziły się demony.

Gwyn, zdając sobie sprawę, że czas świetności jego królestwa szybko przemija, wyruszył, wraz ze swoim rycerskim oddziałem do Pieca Pierwszego Płomienia. Kiedy władca wszedł do pomieszczenia, w którym znajdował się Pierwszy Płomień, kazał swoim rycerzom stać na straży. Gwyn poświęcił się, jednocząc Płomień, jednocześnie też spalając na popiół swoich żołnierzy. W ten sposób stali się oni Czarnymi Rycerzami i zaczęli przez całą wieczność krążyć po Lordran, jako pozbawione ciała duchy.

Początek Dark Souls ma miejsce ok. 1000 lat po tych wydarzeniach, a Płomień szybko zanikał. Wkrótce miał pozostać tylko mrok.

W Dark Souls III przybyło i odeszło wielu Władców Pogorzelisk, a Era Ognia nadal trwała. Jednak nowo wybrany władca, książę Lothric, odmówił zjednoczenia Płomienia. W wyniku tego desperacko próbowano ratować gasnący ogień. Przywrócono do życia czterech innych Władców Pogorzelisk, aby raz jeszcze zjednoczyli Płomień. Niestety, poza Ludlethem, również zdecydowali się porzucić swój obowiązek, zmuszając Nierozpalonego do zabicia ich i dostarczenia ich popiołów na prawowite miejsca.

Advertisement