Dark Souls Wiki
Advertisement

Pierworodny Lorda Gwyna, znany też jako Stary Bóg Wojny – wspomniana postać w Dark Souls.

Historia[]

Pierworodny Lorda Gwyna, bóg wojny, odziedziczył światło po swoim ojcu, Gwynie, Lordzie Blasku Słonecznego. Kiedyś nosił starożytny pierścień, który wzmacniał cuda. Mówiono, że szanował tylko broń i nic więcej, i władał cudami zwanymi ostrzem słonecznym i wielką włócznią błyskawic.

Jego głupota doprowadziła do wymazania go z kart historii, a za karę został pozbawiony statusu bóstwa, a jego imię zostało zapomniane. Ostrze słoneczne, które miało moc wzmacniania broni promieniami słońca w postaci błyskawicy, pozostało w trumnie Gwyna, być może jako ostatnie pożegnanie.

Tożsamość[]

W Dark Souls III opisy przedmiotów i tekst w grze przedstawiają bardziej definitywny obraz, silnie sugerując, że Pierworodnym Lorda Gwyna jest Bezimienny Król:

  • Dawno temu Bezimienny Król był bogiem wojny i spadkobiercą błyskawic. Pierworodny także był bogiem wojny i odziedziczył światło słoneczne, które objawia się jako błyskawice.
  • Bezimienny Król dzierżył włócznię zabójcy smoków, broń z czasów Boskiej Epoki. Pierworodny również dzierżył wielką włócznię.
  • Pierworodny ostatecznie popełnił poważny błąd w oczach Anora Londo, co doprowadziło do wycofania jego boskiego statusu i usunięcia go z kart historii, a jego imię zostało zapomniane. Bezimienny Król poświęcił wszystko, aby sprzymierzyć się ze starożytnymi smokami, z którymi kiedyś walczył.
  • Bezimienny Król nosił koronę i karwasze, które bardzo przypominały te, które kiedyś nosił Gwyn, Pierwszy Lord.
  • Zabójca Smoków Ornstein, niegdyś wierny pierwszy rycerz pierworodnego Słońca, opuścił Anor Londo w epoce pozbawionej smoków w poszukiwaniu Bezimiennego Króla. Jego broń, krzyżowa włócznia, jest niezwykle podobna do tej, którą dzierżył Bezimienny Król.
  • Motyw przewodni z drugiej fazy Bezimiennego Króla zawiera motywy podobne do utworu Gwyna, władcy popiołów.
  • Jak opisano poniżej, przymierze Wojowników Słońca jest blisko spokrewnione z pierworodnym Gwyna. W Szczycie Arcysmoków symbol tego przymierza jest wygrawerowany na metalowych płytach leżących dookoła.

Biorąc pod uwagę, że pierworodny szanował tylko broń, możliwe, że zdecydował się sprzymierzyć ze smokami, dlatego bogowie wymazali go z kart historii. Wiadomo, że pierworodny pozostawił ostrze słoneczne na honorowym grobowcu Gwyna w Anor Londo jako ostatnie pożegnanie, co mogło oznaczać tylko, że Gwyn udał się już do Pieca Pierwszego Płomienia.

Wojownicy Słońca[]

Pierworodny Gwyna dzieli swój symbol, słoneczny medal, z przymierzem Wojowników Słońca. Samo przymierze jest ściśle związane z pierworodnym, członkowie są określani jako jego wojownicy, a bóg ma ściśle czuwać nad przymierzem. Zakładając, że gracz spełnia odpowiednie wymagania, może dołączyć, modląc się przy Ołtarzu Słonecznym, znajdującym się w Parafii Nieumarłych, lub rozmawiając z Solairem z Astory, fanatycznym członkiem.

Przymierze i symbol przetrwały do czasów Drangleic i Lothric. W Lothric symbol na słonecznych medalionach był uważany za święty.

Posągi[]

Posąg matki trzymającej dziecko dzierżące miecz, które ma przedstawiać Boga Wojny, znajduje się przed ogniskiem Ołtarza Słońca. Ten posąg pojawia się również w kilku innych miejscach, takich jak nad Ołtarzem Firelink i za trumną trzymającą Pierścień Czarnej Magii. Miecz, który dzierży dziecko, jest dość mocno podobny do słonecznego prostego miecza.

Z tyłu pomieszczenia, w którym walczy się z Ornsteinem i Smoughiem, znajdują się wnęki na trzy posągi, z których dwa przedstawiają Gwyna, Lorda Blasku Słonecznego i Gwynevere, Księżniczkę Blasku Słonecznego, przy czym trzecia jest pusta. Możliwe, że ta trzecia wnęka kiedyś zawierała posąg przedstawiający Pierworodnego Gwyna i została usunięta, gdy samo dziecko zostało wymazany z annałów.

Posągi w Ołtarzach Słońca, nieważne czy w Lordran, Drangleic czy Lothric, zostały zniszczone, ale przedstawiały tę samą osobę, która kiedyś mogła być Pierworodnym Gwyna. Posąg został odrestaurowany. Pokazany tutaj młody mężczyzna trzyma Włócznię Zabójcy Smoków. Jego zbroja wygląda podobnie do Zestawu Wielkiego Władcy, szczególnie karwasze z charakterystycznym odciętym trójkątem, szerokim pasem biodrowym i kostkami.

Advertisement