Dark Souls Wiki
Advertisement

Piekielna wiwerna – mini-boss z gry Dark Souls.

Położenie[]

Znajduje się na moście prowadzącym do Parafii Nieumarłych, chociaż pojawia się na krótko przed graczem, kiedy przychodzi po raz pierwszy do Miasta Nieumarłych. Wiwerna strzeże mostu, dopóki nie zostanie zabita, albo graczowi nie uda się przedostać do pomieszczenia za nią. Wtedy bestia odlatuje, ale wróci po pewnym czasie, kiedy gracz będzie ponownie przechodził przez most.

Opis[]

Jest to olbrzymi, czerwony smok najeżony kolcami na całym ciele. Potrafi ziać ogniem na bardzo dużą odległość i szybko się przemieszczać za pomocą swoich wielkich skrzydeł. W ogonie wiwerny znajduje się potężny, smoczy miecz i jedynym sposobem na zdobycie go jest odcięcie ogona bestii.

Historia[]

Piekielna wiwerna jest tak naprawdę żmijem, które postrzegane są jako nieudolni naśladowcy smoków. Ale bardziej prawdopodobnym jest to, że są po prostu ich dalekimi krewnymi.

Ciekawostki[]

  • "Żmije" są spokrewnione ze Starożytnymi Smokami, ale nie są nimi w pełni. Słowo to często jest używane do opisania konkretnego rodzaju smoczegoo stworzenia.
  • Angielski termin potwora "Hellkite" jest najbardziej znany u czerwonych smoków w grze karcianej Magic: The Gathering i może być ono odniesieniem do tego. To określenie występuje także w powieści Williama Szekspira pt. Makbet, akt IV, sc. 3.

Galeria[]

Advertisement