Dark Souls Wiki
Advertisement
Petrus.jpg
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Witaj. Chyba się nie znamy? Jestem Petrus z Thorolund. Pragniesz czegoś od nas? Jeśli nie, to proszę, nie zbliżaj się."
— Petrus z Thorolund

Petrus z Thorolund – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Znajduje się w Kaplicy Firelink, wśród ruin po prawej stronie, prowadzących do Parafii Nieumarłych.

Rola w grze[]

Początkowo nie będzie miał wiele do powiedzenia, a następnie przekaże graczowi miedzianą monetę jako znak dobrej woli. W końcu zaoferuje on graczowi możliwość przyłączenia się do przymierza Białej Drogi. Jeśli gracz odmówi, będzie on mógł dołączyć do niego później. Po kolejnym dialogu Petrus zgodzi się sprzedawać cuda.

Gdy się z nim porozmawia wystarczająco dużo razy, Petrus wspomni za 100 dusz o misji nieumarłych. Płacąc ujawni też pewne informacje na temat ognisk.

Po pokonaniu Demona Capra w Dolnym Mieście Nieumarłych, do Petrusa w Kaplicy Firelink dołączy Reah i jej dwóch towarzyszy - Vince i Nico. Są na tajnej misji i nie będą mówić o tym, co się dzieje. Gdy gra zostanie ponownie załadowana lub gracz opuści Kaplicę Firelink, postacie odejdą, a Petrus nie będzie dużo mówił o tym, co się stało.

Jeśli gracz porozmawia z Lautrekiem, zaoferuje on informacje w zamian za dusze. Opowiada graczowi o tym, jak dama i jej dwaj towarzysze zeszli do Katakumb i zostali zaatakowani, podczas gdy Petrus uciekł i zostawił ich. Jeśli gracz porozmawia potem z Petrusem, opowie swoją wersję wydarzeń i opowie o tym, jak kobieta została sama, a jej towarzysze zostali zamienieni w pustych.

Rozmowa z Oswaldem z Carim spowoduje pewne implikacje i podejrzenia względem Petrusa, sugerując, że jego dusza jest przesiąknięta grzechem.

Jeśli Reah zostanie odnaleziona, ale nie wróci, Petrus ujawni swoją ciemną stronę, rozkoszując się swoją szansą na pozbycie się jej. Jeśli Reah zostanie uratowana, Petrus w końcu ją zabije i zabierze jej przedmioty dla siebie. Zabicie Petrusa po uratowaniu Reah uniemożliwia jej śmierć.

Historia[]

Niewiele wiadomo na temat Petrusa, poza tym, że dużo wie o dzieciństwie Reah, Vince'a i Nico. Patches zna Petrusa i jego mroczną naturę. Oswald z Carim również jest tego świadomy.

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
Fragment wielkiego leczenia 10 000
Do domu 8 000
Moc 4 000
Szukaj rady 2 000
Leczenie 4 000
Talizman 1 000
Talizman Thorolund 5 000

Ciekawostki[]

  • Początkowo Petrus najwyraźniej miał zostać uratowany z więzienia.
Advertisement