FANDOM

Patches TotG
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Znasz Trusty Patchesa? Gdyby tylko ktoś niechcący mnie zdenerwował, uch! Jeśli przyjdzie tu jeszcze raz, to przysięgam, że wygarbuję mu skórę."
— Rycerz Lautrek z Carim

Patches – postać z gry Dark Souls.

Położenie Edytuj

Rola w grze Edytuj

Kiedy gracz pierwszy raz go spotyka, musi odpowiedzieć czy jest osobą duchowną. W obydwu przypadkach Patches zrzuci nas w przepaść. Odpowiadając "tak" stanie się wrogo nastawiony do gracza, po wydostaniu się z jego pułapki.

Niektóre postacie, takie jak Lautrek, wyrażają swoje niepochlebne opinie na jego temat, zanim gracz go w ogóle spotka. Może to być swego rodzaju wskazówka dla początkujących graczy, że Patches nie jest postacią godną zaufania.

Zanim się uderzyło w Pierwszy Dzwon Przebudzenia, Patches będzie przebywał w pierwszej połowie Katakumb, obok przełącznika odpowiedzialnego za most. Choć wydaje się pozornie neutralny, jego intencje nie są zbyt przyjacielskie. Podczas przekraczania mostu, będzie próbował zabić gracza, zrzucając go. Gracz może to przeżyć cofając się chwilę przed przekręceniem mostu albo skacząc na skalną półkę znajdującą się po prawej stronie. Jeśli nie rozmawiało się z nim przed próbą przekroczenia mostu, to da nam duszę zaginionego nieumarłego. Jeśli po przełączeniu mostu wróci się do niego, to zapyta nas, czy miało się jakieś problemy. Odpowiadając "tak" Patches da graczowi człowieczeństwo. Będzie on przebywał w Katakumbach, aż do momentu przybycia gracza do Grobowca Olbrzymów.

Po dotarciu tam, Patches będzie stał przed przepaścią, niedaleko pierwszego ogniska w tej lokacji. Będzie próbował oszukać gracza, mówiąc mu o skarbie, którym chętnie się podzieli. Kiedy gracz zbliży się do krawędzi przepaści, Patches zrzuci go na dół, mówiąc, że jedynym skarbem będą błyskotki, które zabierze z jego zwłok. Po powrocie do niego, Patches będzie błagał o przebaczenie, pytając się, czy nadal są przyjaciółmi. Odpowiadając "nie" Patches da graczowi bliźniacze człowieczeństwo.

Pozostanie on w Grobowcu Olbrzymów do momentu zabicia przez gracza Gravelorda Nito. Po pokonaniu go, Patches przenosi się do Kaplicy Firelink, w pobliżu Frampta i pozostanie tam do końca gry jako sprzedawca. Będzie on miał na sprzedaż kilka użytecznych przedmiotów, prawdopodobnie pochodzących od poprzednich ofiar.

Historia Edytuj

Niewiele wiadomo o Patchesie, jego pochodzeniu i o tym dlaczego nienawidzi kleryków. Wcześniej miał on znajomości z Shivą ze Wschodu, Solairem z Astory, Lautrekiem z Carim i Petrusem z Thorolund.

Istnienie Patchesa oznacza, że jest istotą powszechną, a przynajmniej ma swoją własną postać w każdej rzeczywistości: Patches the Hyena w Demon's Souls, Pająk Patches w Bloodborne, jego duchowy następca w Dark Souls II, czyli dobrze wychowany Pate oraz Niezłomny Łata w Dark Souls III.

Towary Edytuj

Dostępność Przedmiot Koszt
3 Oko śmierci 3 000
1 Boskie błogosławieństwo 20 000
Pryzmat 10
3 Człowieczeństwo 10 000
1 Bliźniacze człowieczeństwo 20 000
1 Leczenie 5 000
1 Fragment wielkiego leczenia 10 000
1 Półksiężycowy topór 10 000
1 Buława 3 000
1 Płócienny talizman 1 000
1 Talizman Thorolund 5 000
1 Hełm Kapłana 5 000
1 Zbroja Kapłana 7 000
1 Rękawice Bojowe Kapłana 5 000
1 Nogawice Kapłana 5 000
1 Maska Ojca 8 000
1 Maska Matki 8 000
1 Maska Dziecka 8 000

Ciekawostki Edytuj

  • Patches może być odniesieniem do postaci "Patch the Good Luck" z gry Armored Core: For Answer, również stworzonej przez From Software. Obydwie postacie są tchórzliwe, oszukują, wymyślają zasadzki i szybko się gubią, gdy znajdują się w mocno niezręcznej sytuacji.
  • Po przeniesieniu się do Kaplicy Firelink, Patches znajduje się w takim miejscu, gdzie niedaleko jest klif z którego mógł by zrzucić jakiegoś nieszczęśnika, tak jak to robił w Grobowcu Olbrzymów.
  • Inny wariant Patchesa pojawia się również w grze Bloodborne, tym razem jako wielki pająk z ludzką głową. Podobnie jak Patchesowi w Dark Souls, głosu użycza William Vanderpuye i z charakteru również jest typem oszusta, który zrzuca gracza z klifu.
  • To prawdopodobnie Patches zostawił pryzmaty w Grobowcu Olbrzymów.