Dark Souls Wiki
Advertisement
Oscar 1

Oscar, Rycerz z Astory – postać z gry Dark Souls.

Opis[]

Oscar nosi Zestaw Elity Rycerstwa oraz jest uzbrojony w prosty miecz Astory i tarczę herbową.

Rola w grze[]

Oscar pojawia się na samym początku gry, w Azylu Nieumarłych, gdzie ratuje Wybranego Nieumarłego, zrzucając mu zwłoki z kluczem do jego celi. Później spotyka się go leżącego na gruzach i umierającego. Podczas rozmowy prosi gracza, aby ten wysłuchał jego opowieści. Wybierając „tak” Oscar da graczowi butelkę estusa i klucz do wschodniej części 2. piętra Azylu. Jeśli gracz pokonał Demona z Azylu podczas pierwszego spotkania, to otrzymuje jeszcze od rycerza duży klucz pielgrzyma.

Zaś jeśli gracz odpowie „nie” na jego prośbę, to jedynym sposobem na zdobycie butelki estusa i klucza jest zabicie Oscara lub odpoczynek przy ognisku.

Niezależnie od tego, czy gracz zabił Oscara podczas pierwszego spotkania, czy też zostawił go na śmierć, to po powrocie do Azylu, rycerz stanie się pustym i będzie wrogo nastawiony do nas.

Historia[]

Oscar był najprawdopodobniej wysokiej rangi rycerzem z Astory, który był zdeterminowany, by odszukać Lordran. Powód, dla którego trafił do Azylu Nieumarłych i uratował gracza jest nieznany, choć sugeruje się, że celowo uwolnił nieumarłych z Azylu w nadziei, że przynajmniej jeden z nich uderzy w Dzwon Przebudzenia.

W miejscu, w którym po raz pierwszy się z nim rozmawia, można zauważyć dziurę w suficie. To może sugerować, że Oscar walczył z Demonem z Azylu na dachu, ale skończyło się to upadkiem do obskurnego lochu, w którym napotka go gracz.

Przypuszcza się też, że wielka rozpacz tląca się w Oscarze, z powodu niemożności pokonania nawet pierwszej przeszkody jako Nieumarły, ostatecznie zmieniła go w pustego.

Ciekawostki[]

  • W napisach końcowych określany jest jako „Rycerz z Azylu Nieumarłych”, a jego imię nie pada w grze ani razu. Jednak imię „Oscar, Rycerz z Astory” pojawia się w nieużywanych plikach gry.
  • Oscar przypomina Ostravę z Boletarii z Demon's Souls. Obydwaj noszą zbroje flagowe dla swoich gier, dzierżą broń nasyconą magią i stają się wrogo nastawieni do gracza po śmierci.
  • Oscar i czarni rycerze mogą się nawzajem zranić, choć nigdy nie robią tego celowo.

Galeria[]

Advertisement