Dark Souls Wiki
Advertisement
Ornstein 5
Disambig Zobacz też: Ten artykuł mówi o postaci. Artykuł o nim jako bossie znajduje się tutaj.

Ornstein Zabójca Smoków – postać i boss z gry Dark Souls.

Historia[]

Ornstein był jednym z wiernych rycerzy Lorda Blasku Słonecznego i brał udział w wojnie przeciwko Smokom. Nosił złotą zbroję przypominającą lwa i dzierżył wielką krzyżową włócznię, tak silną, że była w stanie wbić się głęboko w smoczą skórę, przebijając kamienne łuski. Zarówno jego zbroja, jak i broń były nasycone mocą błyskawic, aby były skuteczne przeciwko smokom.

Podczas wojny ze smokami Ornstein walczył dzielnie wraz z pierworodnym synem Gwyna, zdobywając tytuł „Rycerza Zabójcy Smoków” i stając się jednym z najbardziej zaufanych wojowników Gwyna. Kiedy jego Pan zwyciężył na wojnie, eksterminując starożytne smoki i podbijając świat, Ornstein został nagrodzony fragmentem potężnej Duszy Lorda Gwyna. Wraz z Artoriasem, Ciaran i Goughem stał się członkiem Czterech Rycerzy Gwyna, pełniąc rolę przywódcy. Na znak przynależności do grupy otrzymał magiczny pierścień z symbolem lwa, który wzmacniał kontrataki włócznią, czyniąc jego styl walki jeszcze skuteczniejszym.

Ornstein, jako towarzysz podczas wojny, stał się także pierwszym rycerzem pierworodnego syna Gwyna, a historia bitew z ich udziałem stała się inspirującym wzorem, z którego czerpali przykład Wojownicy Słońca, grupa rycerzy, która sprzymierzyła się z bogiem wojny i dziedzicem Gwyna.

W pewnym momencie po tym, jak Gwyn połączył Pierwszy Płomień, a pierworodny syn Gwyna został zdetronizowany i wygnany, prawie wszystkie bóstwa opuściły wspólnie Anor Londo i przeniosły się w bliżej nieokreślone miejsce, lecz Ornstein pozostał w opuszczonym mieście wraz z Egzekutorem Smoughem, aby strzec katedry, w której rezydowała Gwynevere.

Ci dwaj potężni wojownicy pełnili rolę ostatecznego rytualnego wyzwania dla potencjalnego Nieumarłego Wybrańca. Tak naprawdę, nieumarli, którzy próbowali pójść w ślady Gwyna i poświęcić się dla wzmocnienia Płomienia, musieli zostać poddani próbie przed zdobyciem Naczynia Władcy i odnalezieniem potężnych dusz. Odnalezienie i uderzenie w dwa Dzwony Przebudzenia było tylko pierwszym z tych wyzwań, a sukces oznaczał uzyskanie dostępu do Fortecy Sena w celu dalszego testowania potencjalnego wybrańca. Nieumarłym, którym udało się pokonać kolejne próby i niebezpieczeństwa twierdzy oraz pokonać Żelaznego Golema, mogli później dostać się do miasta bogów. Gdy już uda im się wejść do katedry w Anor Londo, aby spróbować zdobyć Naczynie Władcy, Ornstein i Smough będą musieli rzucić im wyzwanie, aby zapewnić, że tylko najsilniejszy z najsilniejszych będzie mógł uzyskać audiencję u Gwynevere.

Jednakże, po całych wiekach bezskutecznego oczekiwania na Wybranego Nieumarłego, Ornstein zmęczył się swoimi obowiązkami i opuścił katedrę oraz swojego towarzysza w poszukiwaniu Bezimiennego Króla, pozostawiając jednocześnie pierścień symbolizujący jego dawne członkostwo wśród Czterech Rycerzy Gwyna. W ten sposób pierścień Ornsteina został zachowany jako relikt przez Gwyndolina Mroczne Słońca i chroniony w jego posiadłości, gdy Irithyll w Mroźnej Dolinie powstał z ruin Anor Londo.

Ciekawostki[]

  • Ornstein pojawił się również w Dark Souls II jako opcjonalny boss – stary zabójca smoków. Tylko, że tam zamiast złotej zbroi ma czarną i zamiast błyskawic posługuje się mrocznymi mocami. Jego prawdziwa tożsamość jest potwierdzona z oficjalnego, książkowego poradnika do gry.
  • Jego imię „Ornstein” oraz angielska nazwa jego pierścienia „Leo Ring” jest swego rodzaju nawiązaniem do imienia i nazwiska eksperymentalnego kompozytora z początku XX wieku – Leo Ornsteina.

Galeria[]

Advertisement