Giant Blacksmith
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Mng. Witaj. Umiem kuć! Ja silny!"
— Olbrzymi Kowal

Olbrzymi Kowal – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

W Anor Londo po obróceniu mostu znajdującego się między Gargulcami Dzwonu należy wejść po kilku stopniach w kierunku dużego budynku strzeżonego przez dwóch strażników i kilka skrzydlatych demonów. Drzwi po lewej prowadzą w stronę Olbrzymiego Kowala, ale początkowo są zamknięte i można je otworzyć tylko z drugiej strony, przedostając się tam dopiero po oczyszczeniu większości Anor Londo.

Należy pamiętać, żeby otworzyć zamknięte drzwi prowadzące z powrotem do strażników, dzięki czemu łatwiej będzie dostać się do kowala z drugiego ogniska.

Rola w grze[]

Olbrzymi Kowal sprzedaje różnorodne przydatne materiały do ulepszania, a także broń i zbroje oraz jest jedynym kowalem, który może korzystać ze ścieżki błyskawic (domyślnie), ścieżki kryształu (po otrzymaniu kryształowego żaru) i wytwarzać bronie z dusz bossów. Wiele rzeczy, które sprzedaje, są ekskluzywne wyłącznie dla niego, na przykład migoczący tytanit i strzały zabójcy smoków.

Historia[]

Z dialogu Olbrzymiego Kowala można wywnioskować, że przebywał on w Anor Londo, zanim większość jego mieszkańców go opuściła. Jednak nie wspomina o tym nic więcej.

Olbrzymi Kowal miał przyjacielskie stosunki z Goughiem Sokole Oko. Zasugerowane jest to w opisie Pierścienia Sokoła znajdującym się w skrzyni obok niego, a także w przyjaznych uwagach Gougha na temat Olbrzymiego Kowala.

W Dark Souls III, w Anor Londo można znaleźć jego zwłoki, w tym samym miejscu, w którym przebywał. Przy jego ciele znajduje się węgiel olbrzyma.

Andre z Astory najwyraźniej go znał, ponieważ mówi: „Tęsknię za tym starym skurczybykiem, o tak.”, gdy dostanie węgiel olbrzyma. Zakłada również, że Olbrzymi Kowal już dawno umarł.

Notki[]

  • W rogu obok niego znajduje się skrzynia zawierająca Pierścień Sokoła. Aby uzyskać do niego dostęp, nie trzeba go zabijać, wystarczy po prostu przeturlać się tuż za nim.

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
Odłamek tytanitu 800
Duży odłamek tytanitu 3 800
Odłamek zielonego tytanitu 4 800
Migoczący tytanit 8 000
Halabarda giganta 5 000
Olbrzymia tarcza 10 000
Księżycowa strzała 500
Strzała zabójcy smoków 500
Zwykła strzała 10
Duża strzała 50
Pierzasta strzała 100
Bełt błyskawic 700
Zwykły bełt 30
Ciężki bełt 100
Snajperski bełt 250
Hełm Giganta 6 000
Zbroja Giganta 8 000
Rękawice Bojowe Giganta 6 000
Nogawice Giganta 6 000