FANDOM

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Ach, wy nieświadomi niewolnicy. Czy w końcu udało się wam zauważyć...? Potęgę mego ukochanego Ocelota, dziecka smoków. Wiedzcie, że będę o niego walczyć. Albowiem nie mam niczego poza nim."
— Oceiros, Zatracony Król

Oceiros, Zatracony Król – opcjonalny boss z gry Dark Souls III.

Położenie Edytuj

Znajduje się na drugim końcu Ogrodu Zatraconego Króla, w jaskini za tarasem strzeżonym przez dwójkę rycerzy.

Opis Edytuj

Oceiros pojawia się jako stara, rozkładająca się wiwerna z bladą, półprzeźroczystą skórą pozbawioną łusek i z laską trzymaną w prawej ręce. Potrafi mówić, ale sprowokowany zaczyna ryczeć jak rozwścieczona bestia.

Historia Edytuj

Oceiros był dawnym władcą Lothric, który starał się osiągnąć wielką moc poprzez wykorzystanie swojej królewskiej krwi. Odkrył Wielkie Archiwa i notatki Logana Wielkiego Kapelusza dotyczące zdobycia nieśmiertelności, które zostały zaczerpnięte z badań Seatha Scalelessa. Podobnie jak jego poprzednicy, Oceiros oszalał przez pisma Seatha i postanowił podążać ścieżką smoka, a jego oddanie zmieniło go w pokręconą poczwarę.

Oceiros miał syna o imieniu Ocelot, którego nazwał "dzieckiem smoków". Pomimo przemiany nadal kochał swojego syna, chroniąc go przed tymi, którzy chcieli wykorzystać jego moc. Z nieznanych przyczyn Ocelot zniknął ojcu, choć możliwe, że miał moc niewidzialności, tak jak Priscilla, inne dziecko smoków. Niestety król w swoim obecnym stanie nie mógł znaleźć dziecka, a jego obłęd i ewentualna ślepota doprowadziły do prawdopodobnego zabicia syna w walce z frustracją lub szaleństwem. Podczas walki Nierozpalonego z Oceirosem można usłyszeć płacz niemowlęcia, niewiadomego pochodzenia.

W pewnym momencie walki król krzyczy trzymając to, co wydaje mu się, że jest jego dzieckiem, zanim całkowicie oszalał. Roztrzaskując sobie dłoń, a być może i własnego syna, kontynuował walkę w morderczym szale.

Notki Edytuj

  • Jeśli gracz jest w stanie uderzyć wystarczająco dużo razy w głowę Oceirosa, spowoduje u niego zachwianie, czyniąc go tym samym otwartym na atak krytyczny.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Muzyka Edytuj

Bossowie Dark Souls III
Aldrich, Pożeracz BogówBezimienny KrólBiskupi GłębinCzempion GundyrDusza PogorzeliskIudex GundyrKryształowy MędrzecLorian, starszy książę i Lothric, młodszy książęOceiros, Zatracony KrólPontyfik SulyvahnStarożytna wiwernaStary Król DemonówStróże OtchłaniTancerka z Mroźnej DolinyToczony przez klątwę drzewiecVordt z Mroźnej DolinyWielki Władca WolnirYhorm GigantZbroja zabójcy smoków (Boss)
Ashes of Ariandel
Ojciec AriandelSiostra FriedeStróż grobu czempiona i Wielki wilk, stróż grobu
The Ringed City
Książę demonówMidir MrokożercaPółmrok, włócznia kościołaRycerz-niewolnik Gael