Dark Souls Wiki
Advertisement
Disambig Zobacz też: Nowa Gra Plus (Dark Souls)
Nowa Gra Plus (Dark Souls III)

Nowa Gra Plus, znana też jako Nowa Gra+ i NG+ jest jedną z mechanik rozgrywki w Dark Souls II.

Po ukończeniu gry do NG+ ma się dostęp w dowolnym momencie poprzez ognisko - Odległy Płomień w Majuli.

Opis[]

Historia i wydarzenia w Nowej Grze Plus są identyczne jak w pierwszej Nowej Grze. Gracz zachowuje wszystkie zdobyte bronie, zbroje, pierścienie i przedmioty jednorazowego użytku, chyba że wspomniane przedmioty są ważne dla fabuły. Zachowana zostaje również ilość dusz, statystyki i rangi w przymierzach. Główne różnice to wzrost poziomu trudności gry w postaci potężniejszych wrogów oraz większej ilości dusz dzięki ich pokonywaniu. Pojawiają się również nowi wrogowie, często w postaci mrocznych upiorów, którzy normalnie pojawiają się w tym obszarze. Dodatkowo, niektóre zwłoki i skrzynie zawierają inne przedmioty, niektórzy bossowie upuszczają dodatkowe łupy, a niektóre walki są zmieniane poprzez dodanie nowej mechaniki, ataków lub dodatkowych wrogów.

Spalenie żaru Ascezy zwiększa poziom Nowej Gry o jeden etap w miejscu, z którym znajduje się używane ognisko, ze wszystkimi efektami, jakie normalnie miałyby wejście do NG+. Lokalny cykl Nowej Gry jest reprezentowany przez „intensywność ogniska”, którą można obserwować podczas odpoczynku przy ognisku i która jest zwiększana zarówno przez przechodzenie do NG+, jak i palenie żarów Ascezy. Wydłużenie cyklu Nowej Gry poprzez wejście w NG+ zwiększy intensywność wszystkich ognisk o jeden poziom, niezależnie od ich indywidualnej intensywności, aż do osiągnięcia limitu NG+10.

Utracone przedmioty[]

Nowa Gra Plus i dalej[]

Gdy gracz ponownie dotrze do końca, gra się rozpocznie z jeszcze wyższym poziomem trudności i wzrostem liczby dusz otrzymywanych od wrogów. Po wejściu do Nowej Gry+ wrogowie zadają dwu-, trzy- lub czterokrotnie większe obrażenia, a dusze, które upuszczają po śmierci, zostają zwiększone o podobną wartość, podczas gdy zdrowie jest dwukrotnie większe. W późniejszych cyklach Nowej Gry wzrost jest niewielki, a nowi wrogowie są dodawani tylko w określonych miejscach, takich jak piwnica posiadłości w Majuli. Trudność przestaje rosnąć w nowej grze +10.

Dodatkowe zmiany[]

Wraz z ogólnymi zmianami zachodzą również zmiany dodatkowe:

Uwaga: Niektóre zmiany mogą być niespójne w zależności od tego, czy odtwarzana jest oryginalna wersja Dark Souls II, czy zaktualizowana wersja Scholar of the First Sin.

Przedsionek[]

  • Sokolnicy pojawiają się w pobliżu miejsca, w którym zaczyna się Nowa Gra+.
  • Para goblinów w formie mrocznych upiorów pojawia się przed mostem prowadzącym do chaty Starych Kobiet.
  • W pomieszczeniu z łucznikiem pojawi się mroczny upiór dzierżący Avelyna.

Majula[]

Knieja Upadłych Olbrzymów[]

  • Mroczny upiór rycerza z Catariny pojawia się w pobliżu ogniska żołnierskie schronisko.
  • Mroczny upiór dzierżący miecz z Heide i sztylet pojawia się w pobliżu dobrze wychowanego Pate'a.
  • W pobliżu jednego ze wspomnień olbrzymów pojawia się mroczny upiór starego pancernego żołnierza.
  • Pusty żołnierz pojawia się na otwartej klatce schodowej przed walką z prześladowcą.
  • Para mrocznych upiorów pojawia się przy drzwiach do ogniska nieznane miejsce. Jeden z nich jest podobny do tego znalezionego w pobliżu Pate'a, a drugi dzierży wielką tarczę i wielki miecz mastodonta.
  • Skrzynia w pokoju z kilkoma balistami, która normalnie zawiera odłamek tytanitu, będzie zawierała zamiast tego trzy grudki tytanitu.

Wieża Płomienia Heide[]

  • Mroczne upiory Błękitnych Strażników pojawiają się wzdłuż ścieżki prowadzącej do Katedry Błękitu.
  • Mroczny upiór władający lancą rydwanową pojawia się przy mgle prowadzącej do walki ze smoczym jeźdźcem.
  • Dodatkowi starzy rycerze pojawiają się na drodze do walki z bossem. Tylko raz.

Przystań Niczyja[]

Zaginiona Twierdza[]

Bastion Grzesznicy[]

  • Podczas walki z Zaginioną Grzesznicą pojawią się dwa upiory piromanty.
  • W pobliżu schodów po lewej stronie zalanego obszaru pojawia się czerwony upiór nieumarłego więźnia.
  • Para nieumarłych strażników więziennych w formie czerwonych upiorów pilnuje drzwi, za którymi oświetla się arenę bossa.
  • W Scholar of the First Sin, dwóch zmutowanych nieumarłych pojawia się na początku zalanego obszaru.

Zagajnik Myśliwych[]

  • Czerwony upiór sztucznego nieumarłego pojawia się przy moście przed walką z rydwanem kata.
  • Większość oprawców przed walką z rydwanem kata została zastąpiona czerwonymi upiorami.
  • Para sztucznych nieumarłych w formie czerwonych upiorów pojawia się, zanim pojawi się Bezlitosna Roenna i lordowie szkieletów. Jeden pojawia się przed graczem, a drugi za nim, blokując wszelkie drogi ucieczki.

Czyściec Nieumarłych[]

  • Upiór z wielkim mieczem odradza się jak normalny wróg.

Dolina Żniw[]

  • Czerwone upiory sztucznych nieumarłych pojawiają się przy zwłokach wraz ze starą piką rycerską i starą wielką tarczą rycerską.

Żelazna Warownia[]

Puszcza Cieni[]

Trassowa Zatoka Tseldora[]

  • Duże wrogie dziki pojawią się wraz ze zniewolonymi świniami w obozowisku sokolników. Zawsze upuszczają boskie błogosławieństwo.
  • Freja, Ulubienica Księcia wdrapie się na klif po toczących się głazach i zaatakuje gracza z zaskoczenia. Po chwili się wycofa, ale wszelkie wyrządzone jej obrażenia zostaną przeniesione na właściwą walkę z bossem.
  • Oprócz zwykłych, pojawią się dodatkowe pająki w czerwonej wersji.

Grobowiec Świętych[]

  • Na samym dole, gdzie znajduje się wielkie leczenie, pojawią się dwa czerwone upiory. Jeden używa cudów i nosi obskurny zestaw i upuszcza go w całości, ulepszony +5, a drugi nosi zestaw Faraama z mieczem władcy i tarczą króla i upuszcza duszę wielkiego bohatera.

Zamek Drangleic[]

  • Czerwony upiór ubrany w zestaw Syana i dzierżący nadziak opiekuna smoków pojawia się obok pierwszych dwóch pierwotnych rycerzy. W Scholar of the First Sin ten upiór nosi zestaw opiekuna smoków.
  • Począwszy od NG ++, kanclerz Wellager będzie sprzedawać przedmioty i zaklęcia, które normalnie są nagrodami przymierza dostępnymi wyłącznie w trybie online.
  • Strażnicy ruin przestają się odradzać.
  • W pomieszczeniu z uwięzioną Milfanito pojawia się czerwony upiór dzierżący no-dachi i wielką tarczę.
  • Po uzyskaniu braterstwa olbrzyma, Niebieskooki Durgo zaatakuje gracza przy Królewskiej Bramie prowadzącej do Tronu Pragnień.

Kapliczka Amany[]

  • Czerwony upiór z nożem rzeźnika pojawia się obok drugiego ogniska, w pobliżu pierwszego ogra.

Krypta Nieumarłych[]

Advertisement