Dark Souls Wiki
Advertisement
Nieumarli

W Dark Souls bycie nieumarłym oznacza, że kiedy ofiara umiera, zostaje przywrócona do życia. Większość nieumarłych zostaje wysłana do Azylu Nieumarłych i uwięziona w oczekiwaniu na koniec świata. Nieśmiertelność jest postrzegana przez żyjących jako przekleństwo lub choroba.

Przyczyny[]

Według Kaathe'a Mrocznego Łowcy, klątwa nieumarłych powstała, kiedy Gwyn, władca popiołów odmówił porzucenia Epoki Ognia, aby zrobić miejsce dla Epoki Mroku. Sposób panoszenia się objawów nieumarłych jest nieznany, ale prawie zawsze występują niezależnie od zamiarów ofiary. Jednak niektóre osoby, takie jak Solaire z Astory, chętnie przyjęły bycie nieumarłym. Wszyscy ci, którzy stają się nieumarłymi, są obciążeni mrocznym znakiem.

Co więcej, według Aldii, Mędrca Pierwszego Grzechu, Pan Światła (Gwyn) „wygnał ciemność i wszystko, co pochodziło od ludzkości”.

Druga przyczyna jest również częściowo potwierdzona przez istnienie zbroi i broni Rycerzy Pierścienia, ponieważ są one oznakowane pieczęcią ognia wyglądającą identycznie co mroczny znak. Należy zwrócić jednak uwagę, że opis zbroi mówi o Bogach, a nie pojedynczym Bogu, co oznacza, że pochodzenie samego mrocznego znaku jest nadal nieznane, ale z pewnością najbardziej prawdopodobne jest Lordran.

Objawy[]

W przeciwieństwie do istot żywych, nieumarli nie giną po śmierci; zamiast tego są wskrzeszani przy ogniskach. Jednak z czasem stopniowo tracą zdrowie psychiczne i inteligencję - zyskują pustkę - chyba że uda im się zdobyć człowieczeństwo. Można je wykorzystać przy ogniskach do odwrócenia pustki, ale po śmierci przestaje to działać. Nieumarły, który całkowicie straci zdrowie psychiczne, nazywany jest pustym.

Puści[]

Puści są powszechnie wrogo nastawieni do świadomych jednostek, w tym innych nieumarłych. W przeciwieństwie do nieumarłych, puści giną na stałe po zabiciu.

Innym skutkiem bycia nieumarłym jest po czasie stopniowy rozkład ciała; efekt ten jest odwracany, gdy pustka zostanie odwrócona, należy jednak zauważyć, że w pewnym momencie samo stanie się pustym będzie nieodwracalne. Aldia wspomina również, że "iluzja miłości" ustaje, kiedy mroczny znak dotknie ludzkiego ciała.

Status społeczny[]

Z reguły żywe istoty wrogo traktują nieumarłych. Historia gry sugeruje, że nieumarli są ścigani przez wyznawców Wszechojca Lloyda na ziemiach żywych, którzy gromadzą ich i wysyłają do azylu bez nadziei na uwolnienie. Wiele postaci, z którymi spotyka się gracz, wspomina piętno, z jakimi spotkała się reszta społeczeństwa, zanim opuścili swoje dawne domy.

Jednak niektórzy nieumarli byli traktowani z szacunkiem. Na przykład; Paladyn Leeroy, pierwszy Nieumarły z Białej Drogi, otrzymał z rozkazu dwa skarby w postaci Daru i Sanctusa.

Advertisement