Dark Souls Wiki
Advertisement

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Dzielna nieumarła istoto... Udało ci się udowodnić swoją wartość w moich oczach. Teraz połącz się z mrokiem."
— Nashandra

Nashandra – finałowy boss i główna antagonistka z gry Dark Souls II.

Położenie[]

Znajduje się na arenie w okolicy tronu pragnień, po śmierci opiekuna i strażnika tronu.

Opis[]

Jest to wysoka, humanoidalna istota dzierżąca w prawej ręce długą kosę. Jej lewa ręka emanuje fioletowym światłem, które może stać się wiązką energii lub spowodować eksplozję, gdy umieszcza ją blisko klatki piersiowej. Jej nogi są zakryte spódnicą wykonaną z czarnej mazi wypełnionej kośćmi. Może też przywołać cztery czarne fontanny przeklinające tych, którzy stoją blisko nich. Potrafi mówić i może zmienić się w bardziej ludzką, ale wciąż gigantyczną postać.

Historia[]

Nashandra rozpoczęła swoje życie jako mały fragment duszy Manusa, Ojca Otchłani. Kiedy Manus został pokonany, odrodził się jako wiele fragmentów różniących się rozmiarem. Nashandra była najmniejszym ze wszystkich elementów i z tego powodu jako pierwsza stała się świadoma oraz zaczęła pragnąć tego, czego nie miała: władzy.

Nashandra udała się do krainy Drangleic, gdzie uwiodła króla Vendricka. Ostrzegła go o zbliżającym się zagrożeniu zza morza: olbrzymach. Przekonała króla, by zaatakował ich krainę i zabrał tamtejszy potężny artefakt. Korzystając z tego artefaktu, król stworzył golemy, których używał do budowy Zamku Drangleic. Potem, pod przewodnictwem Vendricka i Nashandry, w Drangleic nastał czas pokoju.

Jednak po bliżej nieokreślonym czasie Olbrzymy, napędzane przez wściekłość i rządzę zemsty, najechały Drangleic, by odzyskać to, co Vendrick im ukradł. Obydwie armie rozpoczęły oblężenie krainy w wojnie, która trwała przez całe pokolenia. Ostatecznie ci pierwsi zostali pokonani, gdy lord olbrzymów został zgładzony przez nieznanego bohatera. Pomimo tego zwycięstwa, Drangleic popadło w ruinę i było teraz ogarnięte przez plagę nieumarłych. Vendrick desperacko próbował znaleźć sposób na ocalenie swojego królestwa. Odsyłał nieumarłych do dalekich krajów i starał się znaleźć sposób na uleczenie nieumarłych plag. W końcu uświadomił sobie prawdziwą naturę i tożsamość swojej ukochanej oraz jej żądzy tronu. Wiedząc, że jego czas był krótki i że jego królową trzeba było powstrzymać, Vendrick stworzył kilka impasów, które uniemożliwiłyby Nashandrze zdobycie tronu i zamknął się w Krypcie Nieumarłych. Wtedy Nashandra stała się jedyną władczynią Drangleic.

Królowa próbowała manipulować Nosicielem Klątwy, aby oczyścił drogę do tronu. Skierowała głównego bohatera w stronę Krypty Nieumarłych, sugerując, by położyć kres pustemu królowi Vendrickowi. Kierowała nim, aby podążył za symbolem króla i dotarł do Warowni Aldii. Po tym, jak główny bohater spotkał się ze starożytnym smokiem, władczyni ostrzegła, że jest on jedynie kukłą i fałszywym bóstwem. Następnie skierowała Nosiciela do Knieji Upadłych Olbrzymów, aby wszedł do ich wspomnień dawno zabitych napastników.

Gdy protagonista w końcu oczyścił drogę do tronu, Nashandra była gotowa do uzurpowania całego jego zadania i zdobycia go tylko dla siebie. Ostatecznie jednak została pokonana.

Galeria[]

Muzyka[]

Bossowie Dark Souls II
Aldia, Mędrzec Pierwszego GrzechuChciwy demonDemon kuźniDemon pieśniDowódca szczurów królewskichFreja, Ulubienica KsięciaGargulce z dzwonnicyLord olbrzymówLordowie szkieletówLustrzany RycerzMag grasant i KongregacjaMroczny łowcaMytha, Zgubna KrólowaNashandraOpiekun tronu i Strażnik tronuOstatni OlbrzymPrzegniłyPrześladowcaRydwan kataSkorpionica NajkaSmoczy jeździecSmok strażnikStarożytny smokStary zabójca smokówStary Żelazny KrólStraż przednia szczurów królewskichStrażnicy ruinVelstadt, Królewska TarczaVendrickZaginiona GrzesznicaZręczny strażnik
Crown of the Sunken King
Chora hiena cmentarna, Prastary żołnierz Varg i Stary odkrywca CerahElana, Plugawa KrólowaSinh, śpiący smok
Crown of the Old Iron King
Demon kuźni (Żelazne Przejście)Rycerz oparówSir Alonne
Crown of the Ivory King
Aava, zwierzak królaLud i Zallen, zwierzaki królaSpalony Król Kości Słoniowej
Advertisement