Lucatiel 1
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Nazywam się Lucatiel. Błagam cię, zapamiętaj moje imię. Ja sama mogę nie być w stanie..."
— Lucatiel

Lucatiel z Mirry – postać z gry Dark Souls II.

Położenie[]

  • Przystań Niczyja: znajduje się w okolicy jedynego ogniska w tej lokacji.
    • W SotFS znajduje się w jednym z domów po lewej stronie przystani.
  • Zaginiona Twierdza: znajduje się w wieży, na samym końcu ścieżki, po prawej stronie od wejścia do warsztatu McDuffa.
  • Strażnica Żniw: znajduje się przy ognisku w Dolnej Strażnicy Żniw.
    • W SotFS znajduje się na tym samym obszarze co pierścień zatrutego ukąszenia.
  • Czarny Jar: znajduje się w ukrytej jaskini. Gracz musi spaść z klifu po wyjściu z jamy z pierwszym ogniskiem, aby ją znaleźć.

Po spotkaniu z nią we wszystkich wyżej wymienionych miejscach, ostatni raz pojawi się przy pierwszym ognisku w Warowni Aldii.

Opis[]

Lucatiel ma w dużej mierze androgyniczny wygląd, z długimi, blond włosami owiniętymi w koński ogon i metalową maską z brodą, która całkowicie zakrywa jej twarz. Podczas drugiego spotkania, po wyczerpaniu z nią dialogu, zdejmuje swoją maskę i okazuje się, że mimo, iż jest człowiekiem, połowa jej twarzy jest dotknięta przez pustkę, co wskazuje, że jest przeklęta.

Lucatiel jest typem samotniczki i zwykle woli trzymać się z daleka od ludzi. Wykazuje jednak wielki szacunek i podziw dla tych, którzy są na tyle odważni, aby z nią rozmawiać i zawsze jest gotowa zaoferować swoją pomoc potrzebującym.

Chociaż Lucatiel pozostaje spokojna i pozbierana, staje się niesłychanie przygnębiona wizją pogrążenia się w pustce i utraty wszystkich wspomnień. W pewnym momencie twierdzi nawet, że byłaby gotowa zabić gracza, jeśli miałoby to dla niej oznaczać zdjęcie klątwy. W końcu jednak Lucatiel godzi się z tym i przyznaje, że w końcu odejdzie w niebyt.

Lucatiel uzbrojona jest w wielki miecz i tarczę z Mirry.

Rola w grze[]

Podczas pierwszego spotkania, Lucatiel przedstawi się i wyjaśni swój motyw pobytu w Drangleic. Zaoferuje ona również pomoc graczowi w czasie podróży.

Podczas drugiego spotkania, Lucatiel opowie graczowi o swojej przeszłości w kranie Mirrah. Następnie zdejmie maskę, odsłaniając swoją, w połowie pustą twarz i przekaże graczowi kukłę człowieka.

Za trzecim razem mówi graczowi o tym, jak już powoli traci wspomnienia o swoim bracie. Lucatiel wyjaśni, że jest on lepszym szermierzem od niej oraz wyznaje, że jej brat, który jest kolejną ofiarą klątwy nieumarłych, może być gdzieś w Drangleic. Następnie wręcza graczowi pierścień stalowej ochrony +1.

Przy czwartym spotkaniu, gdy gracz odnajduje Lucatiel, jest bardzo zdezorientowana i zakłopotana klątwą i mówi, że zrobi wszystko, aby się jej pozbyć, nawet jeśli oznaczałoby to zabicie nas. Po wyczerpaniu dialogu będzie można ją przywołać do kolejnej walki z bossem i przeniesie się do następnej lokacji.

Ostatni raz Lucatiel można znaleźć w małym szałasie z ogniskiem, przed Warownią Aldii. Będzie ona zrozpaczona, jeśli gracz nie przywołał jej i nie utrzymał jej upiora przy życiu podczas trzech walk z bossami i błaga gracza, by pamiętał jej imię, ponieważ ona może nie być w stanie. Lucatiel potem zniknie na resztę gry. Jeśli zaś gracz przywołał Lucatiel i utrzymał jej upiora przy życiu przez trzy z czterech ważnych potyczek z bossami w podstawowej grze, podziękuje graczowi za trzymanie jej przy zdrowych zmysłach oraz przekaże swoją zbroję i miecz. Jest to konieczne do odblokowania jednego z osiągnięć.

Po spotkaniu z nią w Warowni Aldii zniknie na resztę gry, a jej ostateczny los pozostaje nieznany, zostawiając graczowi miejsce na interpretację.

Po wejściu do Warowni, zaatakuje gracza mroczny upiór Aslatiela z Mirry. Ma tą samą zbroję i ten sam oręż co Lucatiel, co może sugerować, że jej brat faktycznie pogrążył się w pustce, po przybyciu do Drangleic.

Historia[]

Lucatiel urodziła się w chłopskiej rodzinie, w krainie Mirrah, która była nieuprzywilejowaną częścią społeczeństwa w całym królestwie. Aby zapewnić rodzinie dobrobyt, Lucatiel i jej brat wstąpili do wojska. Za młodu, Lucatiel wraz z bratem podjęła się szermierki i ostatecznie jej umiejętności na polu bitwy pozwoliły jej stać się rycerzem Zakonu.

Chociaż Lucatiel była utalentowaną wojowniczką, nie mogła się równać ze swoim bratem. Twierdzi, że był o wiele lepszym szermierzem od niej, ponieważ nigdy nie była w stanie go pokonać. W pewnym momencie jej brat zniknął bez śladu. Lucatiel myślała, że padł ofiarą klątwy nieumarłych.

Udała się w stronę Drangleic, bo podobno można tam było znaleźć lekarstwo. Z czasem nabrała pewności, że jej brat też tu przyszedł. Lucatiel później zwierza się głównemu bohaterowi, mówiąc, że czuje, iż powoli przejmuje ją klątwa, a jej wspomnienia, najpierw te najstarsze, zaczynają zanikać.

Przywołania[]

Lucatiel może zostać wezwana do walki z następującymi bossami:

  • Zręczny strażnik: Jej znak przywołania znajduje się w okolicach skrótu prowadzącego do areny z bossem.
  • Przegniły: Jej znak przywołania znajduje się przy drugim ognisku.
  • Demon kuźni: Jej znak przywołania znajduje się przed mgłą prowadzącą do bossa.
  • Zaginiona Grzesznica: Jej znak przywołania znajduje się na najniższym piętrze Bastionu Grzesznicy, obok windy.
  • Spalony Król Kości Słoniowej: Jej znak przywołania znajduje się obok żelaznej skrzyni, ale pojawi się tylko wtedy, gdy porozmawiało się z nią w Warowni Aldii.

Ciekawostki[]

  • Znaki przywołania Lucatiel pozostają nawet, gdy zniknie.
  • Jej grafika koncepcyjna ukazuje oryginalną broń Lucatiel, którą nie jest wielki miecz, a miecz do pchnięć, podobny do espady ropera, której używa Kanclerz Wellager.
  • Początkowo, kiedy ujawniono pierwsze rendery i screeny Lucatiel, wielu fanów uważało ją za mężczyznę. Jej faktyczna płeć nie była znana, dopóki w grze nie został usłyszany jej głos.
  • Prawdopodobnie z powodu błędu, Lucatiel nie otrzymuje obrażeń od ognia podczas walki z Przegniłym.
  • Mimo tego, że jej broń została sklasyfikowana jako wielki miecz, Lucatiel dzierży ją tak samo jak prosty miecz.