Dark Souls Wiki
Advertisement
Nito 2

Nito, Pierwszy Zmarły

Lordowie są czterema istotami, które znalazły potężne dusze w pobliżu Pierwszego Płomienia. Są nimi Nito, Wiedźma z Izalith, Gwyn oraz Sprytny Karzeł.

Wiedźma z Izalith 1

Izalith, matka Cór Chaosu i pierwsza praktykantka Ognistej Magii

Gwyn 2

Gwyn, Lord Blasku Słonecznego

Sprytny Karzeł 1

Sprytny Karzeł

Historia[]

Wcześniejsze istnienie[]

Niewiele wiadomo o życiu Lordów przed odkryciem Płomienia. Gwyn miał wuja zwanego Wszechojcem Lloydem, a Wiedźmie towarzyszyły jej dorosłe córki, gdy zdobyła duszę, więc możliwe, że istnieli przed zdobyciem swoich Dusz Lordów.

Wojna i polowanie na smoki[]

Dzięki mocy pozyskanej z dusz Lordów, cała trójka stoczyła wojnę z Wiecznymi Smokami. Dołączył do nich Seath, bezłuski smok albinos, który ukradł Pierwotny Kryształ i obrócił się przeciwko całemu swojego gatunkowi.

Aby zwalczyć smoki, Gwyn uwolnił nawałnicę błyskawic, tak potężną, że rozerwały smokom ich kamienne łuski. Wraz z córami Chasou, Wiedźma z Izalith rozpętała potężne burze ogniowe, które spaliły ziemię. Gdy to zrobiono, Nito przybył, by zadać morderczy cios, siejąc wszędzie choroby i śmierć. Wkrótce potem smoki zostały pokonane - ale nie zniknęły - i rozpoczęła się Era Ognia.

Nawet po wojnie Gwyn prowadził sportowe polowania na smoczych potomków.

Epoka Ognia[]

W tych czasach zdarzyło się wiele rzeczy, ale faktyczna chronologia jest nie do końca znana.

Powstało królestwo Lordran, a Lordowie zajęli się swoimi częściami ziemi i terminarzami. Gwyn miał swoje miasto bogów, Anor Londo, zbudowane w centrum Lordran, które ostatecznie było zamieszkiwane przez jego dzieci, jego lojalnych srebrnych rycerzy i inne istoty nagradzane fragmentami jego duszy. Należą do nich inne bóstwa, takie jak czterech rycerzy króla. Przekazał także fragmenty czterem osobom i nazwał ich władcami Nowego Londo, za przezorność.

Ze związku bezimiennego smoka i bezimiennego boga lub bogini narodziła się Półsmoczyca Priscilla, która później znalazła się w mroźnym świecie zaklętym w obrazie, stworzonym przez Ariamisa. Priscilla miała moc odbierania życia, czego nawet sami bogowie się obawiali.

Wiedźma założyła cywilizację Izalith, ale to, co tam zrobiła, ani jaki był jej dom, nie jest znane.

Seath otrzymał tytuł książęcy, dostając nawet fragment duszy Gwyna, i został nagrodzony własnym archiwum. Wycofał się do swojego nowego domu, aby studiować niezliczone księgi, w celu zdobycia nieśmiertelności poprzez Pierwotny Kryształ, a jego odkrycia zainspirowały uczonych do kontynuowania sztuki czarnoksięstwa Seatha.

Szybkie gaśnięcie Płomienia i narodziny Chaosu[]

Pewnego dnia Lordowie odkryli, że Pierwszy Płomień gaśnie i że po jego wypaleniu rozpocznie się Epoka Mroku.

Lordowie bali się mroku i starali się przedłużyć Epokę Ognia. Wiedźma z Izalith próbowała stworzyć nowy płomień. Jednak ten, który sama stworzyła, zwany Płomieniem Chaosu, wymknął się spod kontroli i pochłonął wiedźmę z Izalith, wraz z masą jej dzieci, przekształcając się w stworzenie znane jako Łoże Chaosu, które pochłonęło Izalith i przeobraziło większość pozostałych dzieci Wiedźmy w obrzydliwe stworzenia, jednocześnie zmieniając jej jedynego syna w wulkaniczne monstrum. Z Płomienia Chaosu narodziła się rasa demonów, przeciwko której Gwyn prowadził wojnę. Srebrni rycerze, którzy walczyli w tej wojnie, zostali spaleni i stali się czarnymi rycerzami.

Bojąc się nadchodzącej Epoki Mroku i potencjalnie także ludzi, Gwyn zabrał ze sobą kilku swoich rycerzy do Pieca Pierwszego Płomienia, poświęcając się, aby rozpalić Pierwszy Płomień. Czarni rycerze, którzy podążyli za Gwynem, zostali obróceni w popiół, a on sam stał się pustym.

Przedłużenie Epoki Ognia nie obyło się jednak bez konsekwencji. W wyniku działań Gwyna, rozpanoszyła się klątwa nieumarłych. Ludzie dotknięci ową klątwą nosili Mroczny Znak. Ci, którzy go mieli, odrodzą się po śmierci, choć jednocześnie tracą swoje człowieczeństwo, a bez jego przywrócenia, stracą ostatecznie zdrowie psychiczne.

Dalsze wydarzenia[]

Seath popadł w szaleństwo w wyniku swoich eksperymentów i zgromadzonej wiedzy. Jego opiekunowie porywali dziewice z całej krainy, aby przeprowadzić na nich eksperymenty. W końcu odkrył pewien rodzaj nieśmiertelności, stając się niezwyciężonym, dopóki jego kryształ pozostanie nietknięty. Dzięki wiedzy zgromadzonej przez Seatha, ludzki czarodziej Logan był w stanie stworzyć nowe zaklęcia i ulepszyć już istniejące, chociaż i on popadł w szaleństwo, podobnie jak Seath.

W pewnym momencie pierworodny Gwyna zdradził bogów i sprzymierzył się z potomkami smoków, a jego imię zostało całkowicie wymazane z kart historii, w tym także jego annały i posągi.

Kaathe Mroczny Łowca, który sprzeciwiał się działaniom Gwyna, próbował doprowadzić do Epoki Mroku i nadejścia jej władcy, Mrocznego Lorda; najprawdopodobniej - ale nie na pewno - był tym, który udał się do Oolacile i namówił tamtejszych mieszkańców do naruszenia grobu „pierwotnego człowieka”. Spowodowało to upadek Oolacile, gdy zaczęło być pochłaniane przez Otchłań, niszcząc ziemie i opętując jej mieszkańców. Kaathe udał się także do Nowego Londo, nauczając Czterech Królów sztuki wysysania życia, która spaczyła ich i ich rycerzy. Starając się powstrzymać jego mroczne upiory, Nowe Londo zostało zalane - czyn, który ostatecznie kosztował życie wszystkich mieszkańców miasta.

Jeden z czterech rycerzy Gwyna, Artorias i jego wilczy towarzysz Sif zawarli przymierze z istotami Otchłani, które pozwoliło rycerzowi przemierzać ją, aby mógł zapolować na upiory mroku. Później Artorias przybył do Oolacile, próbując walczyć z rozprzestrzeniającą się Otchłanią, ale został pokonany i zmuszony do poświęcenia swojej wielkiej tarczy, aby uratować Sifa. To go pozostawiło bez ochrony przed Otchłanią, a później został przez nią opętany i doprowadzony do szaleństwa.

Białą Drogę stworzył wujek Gwyna, Lloyd, który również zaczął polować na nieumarłych.

W końcu nieumarli zostali zabrani do kilku azylów w oczekiwaniu na koniec świata, ponieważ wedle proroctwa Astory - która sama odziedziczyła przepowiednię od Frampta - pewnego dnia nieumarli uciekną z więzienia i uda im się zjednoczyć płomień. W tym samym czasie Kaathe głosił, że ten wybraniec ma szansę zostać nowym Mrocznym Władcą i zapoczątkować Epokę Mroku.

Czterej Lordowie[]

Gravelord Nito[]

Pierwszy Zmarły, Nito uczestniczył w wojnie z Wiecznymi Smokami. Korzystając ze swojej Duszy Lorda, Nito uwolnił wszędzie śmierć.

Po wojnie Nito zamieszkał w Grobowcu Olbrzymów, gdzie rządził śmiercią wszystkich żywych istot. Ma także kult poświęcony szerzeniu śmierci, zwany Sługami Gravelorda, którzy zabijają w innych światach i udowadniają swoją powinność wobec Nito, ofiarowując mu oczy śmierci.

Wiedźma z Izalith[]

Wiedźma wykorzystała moc swojej Duszy Lorda do wywołania potężnych burz ognia przeciwko Wiecznym Smokom. Przekazała fragmenty swej duszy własnym dzieciom, Córom Chaosu i jej jedynemu synowi. Podobnie jak jej dzieci, miała popielatą skórę i niebieskie usta, chociaż była o wiele wyższa od nich i wydaje się, że ma taką samą wysokość jak kostury, których jej dzieci używały do posługiwania się magią ognia.

Gdy płomień zaczął gasnąć, próbowała rozpalić nowy Płomień, aby odtworzyć pierwszy, jednak nie tylko jej się to nie powiodło, ale przypłaciła to własnym życiem i zapoczątkowała narodziny rasy demonów. Jej dzieci również temu uległy, z wyjątkiem Quelany, która uczyła ludzi władania płomieniem i stała się matką piromancji.

Wiele lat później demony zaczęły wymierać, gdy Płomień Chaosu zaczął gasnąć, podobnie jak Pierwszy Płomień.

Gwyn, władca popiołów[]

Gwyn korzystał z mocy swojej Duszy Lorda, aby stworzyć potężne błyskawice, których używał do zdzierania łusek ze smoczych ciał. Jego rasa ma bardzo zróżnicowany wygląd fizyczny, chociaż większość ma białawą skórę i jest zwykle wyższa od ludzi, jednak istnieje wiele wyjątków od tego.

Gwyn został królem Lordran i przekazał fragmenty swojej Duszy Lorda Nito, Wiedźmie z Izalith, Seathowi i Czterem Królom Nowego Londo. Miał czterech lojalnych rycerzy i zastęp zwykłych, srebrnych rycerzy. Jego kat, Smough, również chciał zostać rycerzem, ale był postrzegany jako niegodny z powodu swojego kanibalizmu.

W obawie przed Erą Mroku, poświęcił się Pierwszemu Płomieniowi, przedłużając Epokę Ognia i stając się władcą popiołów. Ten akt sprawił, że Gwyn stał się pustym.

W pewnym momencie jego pierworodny syn oswoił smoka burzy i sprzymierzył się z potomkami smoków. Za tę zdradę został pozbawiony swojej boskości, wygnany (choć nie przez Gwyna) i całkowicie zapomniany w kartach historii.

Sprytny Karzeł[]

W przeciwieństwie do innych Lordów, Mroczna Dusza nie miała natychmiast widocznego wpływu na Karła. Wydaje się, że jego rasa wyglądała jak typowi puści przed zdobyciem swojej duszy.

Ostateczna rola, działania i przeznaczenie Sprytnego Karła są w dużej mierze nieznane. Jest w większości zapomniany, z wyjątkiem zwolenników w postaci Kaathe'a i niektórych mieszkańców Miasta Pierścienia.

Ciekawostki[]

  • Nigdy nie zostało wyjaśnione, czy Gwyn i Wiedźma potrzebowali małżonka/ki, aby urodziły się ich dzieci, ponieważ nigdy nie wspomniano o żonie Gwyna czy mężu Wiedźmy.
  • Dzieci Wiedźmy były nazywane „Córami Chaosu” przed narodzinami Płomienia Chaosu, ale to, o czym wtedy mówiono, nie jest znane.
  • Pochodzenie Nito nigdy nie zostało wyjaśnione, ale w intrze jego płaszcz spontanicznie formuje się, gdy jego ręka sięga po duszę, ale nie wiadomo, czy ma to coś wspólnego z jego formacją.
    • W Dark Souls II mówi się, że był „tym, który dał nam pierwszą śmierć”, który stworzył Fenito i zapobiegł ich naturalnej śmierci, aby mogli służyć jako grobowce w odpowiedzi na niegdyś ludzkich wojowników atakujących kryptę dla nieumarłych.
  • Płeć Sprytnego Karła nigdy nie została dokładnie w grze określona.
    • Miyazaki sprecyzował w wywiadzie, że Sprytny Karzeł jest mężczyzną.
  • Pomimo twierdzenia, że służą Kaathe, kościół w Londorze uważa, że prawdziwe twarze ludzi są twarzami pustych, pomimo faktu, że pustka wynika z utraty człowieczeństwa.
    • Ponieważ jednak Lordowie byli również pustymi, zanim zdobyli swoje Dusze Lordów, może to być bardzo poprawne, ponieważ nie wszystkie formy pustego są spowodowane Mrocznym Znakiem.
Advertisement