Dark Souls Wikia
Advertisement
Logan 1.jpg

Logan Wielki Kapelusz – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Rola w grze[]

Logan uwięziony w Fortecy Sena

Logan pierwszy raz pojawia się w Fortecy Sena. Jest on uwięziony w klatce za ścianą, którą można zniszczyć, ustawiając mechanizm wystrzeliwujący wielkie kule pod odpowiednim kątem, używając wystarczająco potężnej broni lub rzucając się na śpiącego wężoczłeka, by zniszczył ścianę. Po uwolnieniu go za pomocą normalnego lub głównego klucza, Logan podziękuje graczowi za pomoc, a później przeniesie się do Kaplicy Firelink. Tam będzie towarzyszył Griggsowi z Vinheim i sprzedawał zaawansowane zaklęcia.

Wielki Kapelusz jakiś czas później opuści Kaplicę po zdobyciu przez gracza Naczynia Władcy. Zostanie potem uwięziony w archiwach książęcych. Wyjaśni, że ​​przybył tu, aby studiować wiedzę nt. Seatha Scalelessa i jego magii. Po uwolnieniu go za pomocą odpowiedniego klucza, gracz może go znaleźć w małej bibliotece niedaleko trzeciego ogniska w archiwach książęcych. Wtedy będzie miał na sprzedaż nie tylko zaklęcia, które posiadał wcześniej, ale też zupełnie nowe – kryształowe. Ewentualnie, jeśli się go nie uwolni, sam przenie się do biblioteki po pokonaniu Seatha Scalelessa.

Niestety, zauroczenie Logana magią Seatha doprowadza go w końcu do szaleństwa po tym, jak wykupi się całe jego zasoby. Przeniesie się potem do dużej komnaty, w której spotkało się Seatha po raz pierwszy i stanie się wrogo nastawiony.

Historia[]

Mistrz Logan był sławnym czarodziejem i członkiem Smoczej Szkoły w Vinheimie, zanim stał się nieumarłym około stu lat temu. Jego przydomek wywodzi się od gigantycznego kapelusza, który całkowicie ukrywał jego twarz. Używał go do odcięcia się od hałasów i ludzkich spojrzeń, aby całkowicie wgłębić się we własne myśli. Jego broń była niegdyś zwykłym katalizatorem stosowanym przez czarodziejów z Vinheimu, ale w wyniku długiego użytkowania, została mocno zmodyfikowana. Podobnie jak jego szata, zwykle noszona przez vinheimskich uczniów w Smoczej Szkole.

Loganowi przypisuje się, między innymi, rozwinięcie zaklęcia włócznia duszy, o której wielokrotnie wspominano w legendach i podobno równać się może z błyskawicami Lorda Gwyna.

Próbując dotrzeć do Anor Londo, prawdopodobnie w celu dostania się do archiwów książęcych i ich niezliczonych pokładów wiedzy, został uwięziony w Fortecy Sena, gdzie po raz pierwszy spotkał Wybranego Nieumarłego.

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
1 Strzała duszy 1 000
1 Magiczna broń 3 000
1 Magiczna tarcza 3 000
1 Wielka strzała duszy 6 000
1 Ciężka strzała duszy 2 000
1 Wielka ciężka strzała duszy 8 000
1 Samonaprowadzająca materia dusz 20 000
1 Włócznia duszy 40 000
1 Kryształowa włócznia duszy* 50 000
1 Kryształowa magiczna broń* 20 000
1 Samonaprowadzająca kryształowa materia dusz* 30 000

* Tylko w archiwach książęcych

Ciekawostki[]

  • Logan najwyraźniej lubi siedzieć w pozycji medytującej, poza pierwszym spotkaniem, gdzie jest uwięziony w klatce.
  • Logan bardzo przypomina Mędrca Freke z Demon's Souls. Obie postacie pierwszy raz się spotyka uwięzione w klatce i zostają uwolnione przez gracza. Obaj są też wcześniej wspominani przez uczniów, którzy ich szukają i mają niezdrową fascynację magią.
  • Rickert mówi graczowi w pewnym momencie, że Logan jest sławny w Vinheimie; wspomina jednak, że pochodził on sprzed "stu lat". Albo Logan pozostał przy zdrowych zmysłach tak długo jako nieumarły, albo czas wypaczenia w Lordran przeniósł Logana do czasów, do których nie należy.
  • Kiedy Logan staje się wrogo nastawiony, nie jest pusty, jak reszta NPC.
  • Jeśli gracz zginie podczas walki z Loganem na arenie Seatha Scalelessa, trafi do więzienia, jakby został zabity przez samego smoka.