Dark Souls Wiki
Advertisement

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Widzę to w twych oczach. Gdyby nie najazdy, plądrowanie... cóż by ci w życiu zostało?"
— Leonhard Serdeczny Palec

Leonhard Serdeczny Palec – postać i przeciwnik z gry Dark Souls III.

Opis[]

Leonhard jest lojalnym rycerzem i sługą Rosarii, Matki Odrodzonych. Jest członkiem przymierza Palców Rosarii, wraz z Heysel, Creightonem i Kirkiem (a także Nierozpalonym, jeśli chce on kontynuować jego wątek). Wprowadza gracza w tajniki trybu PvP i mechaniki inwazji, przekazując mu kilka pękniętych czerwonych kul oka.

Rola w grze[]

Pierwszy raz pojawia się w Kapliczce Zjednoczenia, po rozpaleniu ogniska w wieży na ścianie, w Wysokiej Ścianie Lothric lub po pokonaniu Vordta z Mroźnej Doliny. Przekazuje graczowi pięć sztuk pękniętych czerwonych kul oka i zachęca go do atakowania za ich pomocą innych graczy, w celu zdobywania żaru. Później opuszcza Kapliczkę po ponownym załadowaniu lokacji.

Po pokonaniu toczonego przez klątwę drzewca lub rozpaleniu ogniska u podnóża klifu, w Osadzie Nieumarłych, Leonhard powróci na swoje miejsce, koło tronu Lothrica, pod warunkiem, że gracz ma też przy sobie blady język. Podczas rozmowy przekaże on graczowi klucz do komnaty z windą, w której znajduje się upiór mroku przechowujący czerwoną kulę oka.

Wejście do komnaty z Upiorem znajduje się poniżej ogniska w wieży na ścianie. Po zdobyciu czerwonej kuli oka i powrocie do Leonharda, pogratuluje on graczowi ucząc go gestu "Aplauz" i zachęcając go do zostania członkiem przymierza Palców Rosarii.

Kiedy gracz dołączy do przymierza, przekazując Rosarii blady język lub po prostu zakładając na siebie pieczęć przymierza, spotka Leonharda stojącego blisko wejścia, który na krótko go wita.

Kiedy gracz dostanie się do Zamku Lothric i pokona Tancerkę z Mroźnej Doliny, Leonhard zamorduje Rosarię, ukradnie jej duszę i ucieknie do Anor Londo. Gracz przy zwłokach Matki Odrodzonych znajdzie czarną kulę oka, pozwalającą dokonać inwazji na świat Leonharda, w komnacie, w której niegdyś znajdowała się iluzja Księżniczki Gwynevere.

Leonhard po śmierci upuszcza swoją broń, maskę i duszę Rosarii. Pozostałą część jego zestawu można kupić u opiekunki kapliczki. Jego wątek kończy się w tym momencie i gracz musi teraz wybrać: czy zwrócić Rosarii duszę, przywracając ją do życia, czy też wymienić ją u Ludletha na cud szczodre światło słońca.

Historia[]

Leonhard, urodzony w rodzinie królewskiej, gdzie nauczył się sztuki czarodziejstwa i szermierki, doznał okropnych oparzeń na całym swoim ciele. Jego twarz szczególnie mocno ucierpiała i zaczął nosić srebrną maskę, aby to ukryć.

Po bliżej nieokreślonym czasie, Leonhard wyruszył do Katedry Głębin, szukając sposobu na wyleczenie swojego, pokrytego bliznami, ciała. Kiedy spotkał Rosarię, Matkę Odrodzonych, ostatecznie, z niewiadomych przyczyn, zrezygnował z wyleczenia swoich oparzeń. Zamiast tego ślubował wierność swojej nowej pani i odziedziczył nasycony mocą miecz sierpu księżyca.

Galeria[]

Advertisement