Lapp Bezpamiętnik – postać z dodatku The Ringed City do gry Dark Souls III.

Położenie[]

Sterta mętów[]

  • Po zawaleniu się wieży, należy wrócić do pokoju z dwoma Rycerzami Lothric, gdzie ściana zostanie zerwana. Trzeba przejść przez wieżę, aż dojdzie się do polany. Lappa można znaleźć siedzącego przy ścianie na kawałku wzniesionego gruntu. Przenosi się do następnej lokacji dopiero po zdobyciu pierścienia przychylności +3. Podczas rozmowy, wspomina o możliwości znalezienia skarbu. W przypadku nieodzyskania skarbu przez gracza, Lapp sam go odnajdzie i pozostawi w formie sztaby tytanitu.
  • Przy ognisku wśród ruin Strażnicy Żniw, można przywołać Lappa do walki z księciem demonów.

Miasto Pierścienia[]

  • Pojawia się na balkonie na prawo od ogniska w wewnętrznym pierścieniu murów.
  • Następnie można go znaleźć siedzącego na krześle na wzniesieniu, w okolicy bagien, obok dwóch Rycerzy Pierścienia. Po znalezieniu Monumentu Oczyszczenia, należy wrócić i powiedzieć mu o jego lokalizacji.
  • Przeniesie się na górne piętro wspólnego grobu, po pierwszym spotkaniu gracza z Midirem Mrokożercą. Po wejściu należy skręcić w prawo i zejść na dół. Po ukończeniu jego wątku, pozostawi po sobie swój zestaw i kości czempiona (ale tylko, jeśli gracz wcześniej nie pokonał stróża grobu i wielkiego wilka w dodatku Ashes of Ariandel).
  • Może zostać przywołany do walki z Półmrokiem. Jego znak przywołania pojawi się za drzwiami katedry po prawej stronie, jeśli się ukończyło jego wątek.

Opis[]

Z racji swojego pogrążania się w pustce, umysł Lappa przeszedł, metaforycznie, fabryczne resetowanie, pozostawiając jedynie cząstki dziwactw i cech jego dawnej tożsamości. Chociaż jest przyjaźnie nastawioną postacią, czuje się tak, jakby jego prawdziwe ja nie było tak moralne, stwierdzając też, że jego prawdziwa postać może być tak naprawdę istotą nieczystą. Jest niezwykle pokorny, jeśli chodzi o rozmowę na temat jego misji, a także bardzo miły, opowiadając graczowi o skarbie. Oczywistym jest, że jego umysł zawadza w kilku aspektach, a on w końcu zaczyna zapominać, dlaczego przybył do Miasta Pierścienia, mimo upewniania się, że jest "niezłomny".

Rola w grze[]

Lapp jest pustym, który nie pamięta swojej przeszłości, nawet własnego imienia. Ostatecznie prosi gracza, aby ten pomógł mu odnaleźć Monument Oczyszczenia w nadziei, że dzięki temu przypomni sobie swoją dawną tożsamość. Gracz może znaleźć Lappa w całym Mieście Pierścienia. Za każdym razem wznosi za głównego bohatera toast.

Gdy gracz znajdzie już Monument Oczyszczenia, może powiadomić o tym Lappa, a on nam podziękuje. Obiecuje również zapamiętać gracza jako przyjaciela, bez względu na wszystko.

Potem gracz może znaleźć Lappa siedzącego przy grobie, dziękując mu za pomoc w przywróceniu jego wspomnień i obiecując skarb, jeśli tylko zbliży się do zniszczonych schodów. Jeśli gracz to zrobi, Lapp zrzuci go na dno schodów i zdejmie hełm, ujawniając się jako Łata.

Łata zauważa, że żadna era nie może ukryć się przed skażeniem ludzką chciwością. Chociaż twierdzi, że sam nie ma żadnych przyziemnych potrzeb, nadal uważa, że ludzka chciwość jest niczym innym, jak naturalnym, wrodzonym elementem. Przed odejściem, Łata pomacha graczowi na pożegnanie, mówiąc: "Nie zapomnę cię w modlitwach. Niechaj trafi ci się zacna, mroczna dusza".

Gdy gracz wróci z powrotem na górę, znajdzie porzuconą zbroję Lappa, wraz z kośćmi czempiona, jeśli wcześniej nie zostały one zdobyte.

Ciekawostki[]

  • „Lapp” w języku norweskim, duńskim i szwedzkim oznacza „poprawkę”.
  • Podczas rozmowy z nim, wspomina kilka razy, że jest „niezłomny”, co jest dosyć oczywistą wskazówką na temat jego prawdziwej tożsamości.