Dark Souls Wiki
Advertisement

Kryształowy Mędrzec – boss, a później mini-boss z gry Dark Souls III.

Położenie[]

Ofiarna droga[]

Znajduje się na końcu zrujnowanej twierdzy, która łączy bagna z Katedrą Głębin.

Wielkie Archiwa (mini-boss)[]

Pojawia się i atakuje, gdy tylko gracz wejdzie do Archiwów. Po otrzymaniu wystarczającej ilości obrażeń Mędrzec znika i przenosi się dalej, gdzie będzie kontynuował swój atak. Miejsca, do których może się teleportować to:

  1. Końcówka pomieszczenia, gdy gracz wchodzi do Archiwów.
  2. Trzecie piętro, pośrodku korytarza, nad wejściem.
  3. Trzecie piętro, pośrodku drewnianego mostu, który łączy się z windą i schodami na czwarte piętro.

Opis[]

Obydwaj Mędrcy są wysokimi postaciami noszącymi falujące, długie szaty, które zasłaniają większość ich ciała. Noszą na głowie ogromne kapelusze, które zasłaniają ich twarz, choć noszą też kościane maski, które wyglądają jak dzioby, ze szklanymi oczami. Kryształowi Mędrcy, zamiast kosturów, używają świecących kul jako katalizatorów. Mędrzec z Nieumarłego Legionu używa fioletowej kuli, natomiast Mędrzec z Archiwów używa niebieskiej. Oprócz tego, Mędrcy używają rapierów do obrony.

Historia[]

Bliźniaczy kaznodzieje, znani bardziej jako Kryształowi Mędrcy, przybyli do Lothric w nieznanym momencie z liczną magią. Byli oni znani jako duchowi spadkobiercy legendarnego Logana Wielkiego Kapelusza, czarodzieja z Vinheimu, który badał bladego smoka, Seatha Scalelessa. Jego wiedza umożliwiła Loganowi dokumentację kryształowych zaklęć, które były potem badane przez Mędrców w ciągu całego życia.

Uczeni z Wielkich Archiwów, pod duchowym przewodnictwem bliźniaków, posiadali niebezpieczną wiedzę, z której część była podobna do tej, która doprowadziła zarówno Seatha, jak i Logana do szaleństwa. To zmusiło uczonych do podjęcia odpowiednich działań, takich jak pokrywanie głowy i ubrania woskiem, aby uniknąć podobnego, przykrego losu. Ich ulubioną uczennicą w tym czasie była kobieta o imieniu Kriemhild, której podarowali jeden ze swoich kulistych katalizatorów, przymocowany do końcówki kija, tworząc w ten sposób kostur.

Ostatecznie, z nieznanych przyczyn, jeden z Mędrców dołączył do Nieumarłego Legionu Farrona, aby uczyć ich czarów. Nie wpłynęło to jednak negatywnie na związek między bliźniętami. Ponieważ Legion wierzył w szybkość ponad siłę, kaznodzieja stworzył czary niemal praktyczne dla nich i mogły być używane stosunkowo szybciej niż inne zaklęcia, które wymagały i zachęcały do rozwoju określonych umiejętności. Okazało się przy okazji, że córka przywódcy akolitów Legionu, Heysel, stworzyła w ten sposób własne czary.

Przywołania[]

Do walki można przywołać jedną postać:

Ciekawostki[]

  • Po bliższym przyjrzeniu się drugiemu Mędrcowi, można zauważyć długie włosy, podczas gdy pierwszy Mędrzec jest łysy. To może sugerować, że kaznodzieja z Ofiarnej Drogi jest mężczyzną, a drugi to kobieta, co oznacza też, że to brat i siostra.

Galeria[]

Muzyka[]

Bossowie Dark Souls III
Aldrich, Pożeracz BogówBezimienny KrólBiskupi GłębinCzempion GundyrDusza PogorzeliskIudex GundyrKryształowy MędrzecLorian, starszy książę i Lothric, młodszy książęOceiros, Zatracony KrólPontyfik SulyvahnStarożytna wiwernaStary Król DemonówStróże OtchłaniTancerka z Mroźnej DolinyToczony przez klątwę drzewiecVordt z Mroźnej DolinyWielki Władca WolnirYhorm GigantZbroja zabójcy smoków (Boss)
Ashes of Ariandel
Ojciec AriandelSiostra FriedeStróż grobu czempiona i Wielki wilk, stróż grobu
The Ringed City
Książę demonówMidir MrokożercaPółmrok, włócznia kościołaRycerz-niewolnik Gael
Advertisement