Dark Souls Wiki
Advertisement
Cale

Kartograf Cale – postać z gry Dark Souls II.

Położenie[]

Pierwszy raz się go spotyka w czymś w rodzaju kopalni, w Knieji Upadłych Olbrzymów. Później przeniesie się do piwnicy w opuszczonym domu w Majuli, po wyczerpaniu z nim dialogu w Knieji, zabiciu Ostatniego Olbrzyma i oczyszczeniu piwnicy z przeciwników.

Rola w grze[]

Po wyczerpaniu z nim dialogu w Knieji Upadłych Olbrzymów, da nam klucz otwierający opuszczoną rezydencję w Majuli, do której Cale się później przeniesie.

Podczas rozmowy, opowiada, że pochodzi z Mirry i że tamtejszy morderca uciekł z więzienia. Wydaje się, że Cale stracił pamięć, ale jest w stanie przypomnieć sobie, że spotkał niedawno człowieka bardzo podobnego do owego zabójcy. Kartograf nie może sobie jednak przypomnieć dokładnie imienia mężczyzny, ale jego jąkanie wystarczy, aby gracz zrozumiał, że chodzi o Creightona.

Po przeniesieniu się Cale'a do rezydencji, będzie przebywał w piwnicy, stojąc przed wydrążoną na ziemi mapą Drangleic, na której pojawił się płomyk. Aby wypełnić całą mapę wymagane jest spełnienie następujących czynności:

  1. Pokonanie Ostatniego Olbrzyma
  2. Pokonanie Zaginionej Grzesznicy
  3. Pokonanie Starego Żelaznego Króla
  4. Pokonanie Freji
  5. Pokonanie Przegniłego
  6. Zdobycie królewskiego pierścienia
  7. Zdobycie serca popielatej mgły
  8. Pokonanie Opiekuna i Strażnika tronu

Kiedy cała mapa zostanie wypełniona płomykami, Cale przekaże graczowi cały swój zestaw, a także zostanie odblokowane osiągnięcie "Dziwna mapa".

Notki[]

  • Jeśli gracz użyje żaru ascezy na ognisku w Majuli, wszyscy przeciwnicy w rezydencji się odrodzą, a Cale zniknie stamtąd.
Advertisement