Dark Souls Wiki
Advertisement

Epoka Starożytnych[]

Były to czasy, w których świat był bezbarwny i spowity mgłą. Ziemia była pełna szarych turni, wielkich drzew i Wiecznych Smoków, które wówczas rządziły światem. Przed ludźmi i innymi istotami czekała jeszcze daleka przyszłość.

Pierwszy Płomień[]

Pewnego dnia pojawił się płomień, a wraz z nim przeciwności: ciepło i zimno, życie i śmierć oraz światło i mrok. Narodził się wtedy Pierwszy Płomień. Z mroku narodziły się humanoidalne stworzenia - puści. Istoty te odkryły dusze Lordów niedaleko płomienia i dały im wielką moc. Tymi istotami byli:

Czwartą, unikalną duszę zwaną Mroczną Duszą znalazł Sprytny Karzeł, przodek całej ludzkości. Miał on doprowadzić do Ery Mroku, w której światem będą rządzić ludzie. Dalekim potomkiem Sprytnego Karła jest Wybrany Nieumarły.

Wojna o Płomień[]

Dzięki nowo odkrytej mocy Lordowie wypowiedzieli wojnę smokom o władzę nad światem. Lordowie sprzymierzyli się z jednym ze smoków, Seathem Scalelessem, który pragnął nieśmiertelności i zdradził przez to swój własny gatunek. Bardzo długa i wyniszczająca wojna została rozpoczęta przez Lordów i ich zgromadzone armie. Gwyn użył swoich potężnych, elektrycznych pocisków, aby zniszczyć kamienne łuski smoków, podczas gdy Wiedźma z Izalith i jej Córy Chaosu wywołały przeciwko nim potężne burze ognia i w końcu Nito zaczął wszędzie uwalniać śmierć i choroby. Lordowie zwyciężyli wojnę, a smoki zostały pokonane. Wtedy rozpoczęła się Epoka Ognia wraz ze światem odbudowanym teraz pod nowymi rządami.

Epoka Ognia[]

Po pokonaniu Wiecznych Smoków, Gwyn założył królestwo o nazwie Lordran, a Seathowi nadał tytuł książęcy i przekazał fragment swojej duszy za jego wkład w wojnę. Część swojej duszy przekazał także czterem istotom, którym nadał tytuł królewski i władzę nad Nowym Londo, w uznaniu za ich dalekowzroczność. Gwyn mieszkał w boskiej stolicy Anor Londo i miał trójkę dzieci:

  • Pierworodny Lorda Gwyna, stary bóg wojny – po przyłączeniu się do Starożytnych Smoków, został on pozbawiony swojego boskiego tytułu, a wszelkie odniesienia do niego zostały całkowicie wymazane z kart historii. Jest on mocno powiązany z przymierzem Wojowników Słońca i odziedziczył światło po ojcu. Najprawdopodobniej jest nim Bezimienny Król.

Epoka Ognia długo się rozwijała, jednak w końcu Pierwszy Płomień zaczął przygasać i w związku z tym moc Lordów zaczęła zanikać. Aby przedłużyć Epokę Ognia, Wiedźma z Izalith próbowała odtworzyć Pierwszy Płomień, jednak jej się to nie udało i zamiast tego powstał nowy płomień zwany Płomieniem Chasou. Przekształcił ją w dziwną istotę zwaną Łożem Chaosu, z którego narodziły się demony. Jej dzieci także spotkał ten los, przemieniając jej jedynego syna w istotę zwaną Nieustannym Wyładowaniem, a Quelaag i jej siostra zmieniły się od pasa w dół w wielkie, ogniste pająki. Jedna z jej córek - Quelana jako jedyna dała radę wyjść z tego bez szwanku i stała się później matką piromancji. To powiedziawszy, matka z Izalith w końcu zdołała "ustabilizować" Płomień Chaosu z 2 córkami.

Gwyn, w ostatecznej próbie uratowania Ery Ognia, udał się ze sporą grupą swoich rycerzy do Pieca Pierwszego Płomienia i poświęcił się, aby zjednoczyć płomień. W wyniku tego zamienił całą okolicę w popiół, a swoją własną armię spalił żywcem (stworzył w ten sposób czarnych rycerzy, którzy później zaczęli wędrować po Lordran jako bezcielesne duchy). Sukces był jednak wyłącznie tymczasowy, ponieważ Epoka Ognia została przedłużona tylko na ok. 1000 lat. Gwyn stał się pustym i od tego czasu był znany jako "władca popiołów".

Czterej Królowie zostali zepsuci i uwiedzeni w pewnym momencie, po upadku Gwyna przez zło, w wyniku manipulacji Kaathe'a a ich słudzy zmienili się w upiory mroku. Starając się ich powstrzymać, Nowe Londo zostało prawie całkowicie zalane, wraz z całą populacją jaka się tam znajdowała. W ten sposób Czterej Królowie i ich upiory mroku zostały uwięzione w Otchłani.

Wkrótce potem bóstwa zaczęły opuszczać Lordran. Gwyndolin był jedynym dzieckiem Gwyna, które pozostało.

Seath, który miał obsesję na punkcie swoich badań i eksperymentów, zgromadził niezliczoną liczbę ksiąg i ostatecznie doprowadził samego siebie do szaleństwa – przynajmniej jak zwykli ludzie uważają – przez swoje badania, stając się twórcą magii.

Minęło co najmniej tysiąc lat przed akcją w Dark Souls, kiedy te wszystkie wydarzenia miały miejsce.

Advertisement