Hełm Havla – hełm z gry Dark Souls II. Jest częścią zestawu Havla.

Opis w grze

Hełm jakby wykuty z ogromnego głazu. Doskonale chroni, ale jest bardzo ciężki.

Nie do końca wiadomo, skąd wzięła się nazwa "Havel". Niektórzy mówią, że był to wojownik noszący tę zbroję, inni zaś twierdzą, iż to nazwa wspaniałego królestwa zniszczonego w barbarzyńskiej wojnie.

Źródło[]

Cały zestaw znajduje się w Rynsztoku, za zamkniętymi drzwiami przy pierwszym ognisku. Aby go zdobyć, trzeba wykonać dwie rzeczy:

  1. W pierwszej kolejności trzeba zdobyć zapomniany klucz. Zdobywa się go po zabiciu dwóch elitarnych olbrzymów w Czarnym Jarze. Olbrzymy są ukryte w podziemnej jaskini, do której możesz dotrzeć, idąc w stronę pierwszego ogniska w Jarze. Stąd należy ominąć dwa duże robaki, które wynurzają się ze ściany. Zaraz po drugim robaku gracz musi podejść do krawędzi urwiska po prawej stronie, gdzie zobaczy platformę poniżej. Zeskocz, a następnie poszukaj innej platformy poniżej. Na koniec ponownie zeskocz i przejdź przez ciemny tunel, aby dotrzeć do ukrytej jaskini z olbrzymami.
  2. Po zdobyciu klucza udaj się do pierwszego ogniska w Rynsztoku. Przejdź przez most i wskocz do dziury na dachu. Zabij wroga i zniszcz gliniane garnki blokujące dziurę w ścianie. Wskocz na dach sąsiedniego budynku. Udaj się na pobliską drabinę prowadzącą do zamkniętych drzwi na ścianie jaskini. Otwórz drzwi, by zobaczyć dziesiątki trujących posągów w komnacie. Zniszcz je, a na koniec rozbij gliniany garnek z tyłu, aby znaleźć zwłoki wraz z całym zestawem Havla i jego wielką tarczą.