Dark Souls Wikia
Advertisement
Griggs 1.jpg
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Ratunku! Niech ktoś mnie wypuści! Ludzie, ratunku! Pomocy! Otwórz drzwi! Niech to... Już po mnie... Jak to się stało?"
— Griggs z Vinheim

Griggs z Vinheim – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Pierwszy raz się go spotyka uwięzionego w jednym z domów, na dole Miasta Nieumarłych (w zaułku przed walką z Demonem Capra). Można go uwolnić za pomocą klucza do rezydencji, który można kupić u nieumarłego sprzedawcy.

Po uratowaniu go, przeniesie się do Kaplicy Firelink, gdzie będzie stał pod krawędzią, niedaleko studni.

Jeśli wykupi się u niego wszystkie przedmioty i zaklęcia, wyruszy w poszukiwaniu swojego mistrza, Logana Wielkiego Kapelusza. Niestety później spotka się go później w Fortecy Sena, już jako pustego.

Rola w grze[]

Griggs został uwięziony w pokoju, gdy go złapano podczas zwiedzania okolicy. Szukał swojego mistrza, ale nie udało mu się go odnaleźć. Po uratowaniu przez gracza, dziękuje za pomoc i później będzie sprzedawał dla niego zaklęcia.

Ostatecznym celem Griggsa jest znalezienie mistrza Logana, jednak później znów będą razem, dzięki pomocy gracza, który uwolnił drugiego czarodzieja w Fortecy Sena. Jednak po pewnym czasie Logan odejdzie, zostawiając Griggsa ponownie samego. W zależności od decyzji gracza, Griggs może albo pozostać w Kaplicy Firelink do końca gry, jeśli nie kupiło się u niego wszystkich przedmiotów, albo można go później spotkać w Fortecy Sena, już pogrążonego w pustce.

Historia[]

Niewiele wiadomo o Griggsie. Sądząc po domysłach Rickerta, że Logan istniał 100 lat przed obecnymi czasami, można przypuszczać, że albo Rickert pochodził z przyszości 100 lat później, albo Logan (a więc i Griggs) pochodzą sprzed 100 lat i trafili do obecnej linii czasu ze względu na czas wypaczenia w Lordran.

Griggs nosi Czarny Zestaw Czarodzieja. W Vinheimie, czarodzieje, którzy noszą to odzienie, są najczęściej tajemniczymi członkami tutejszej Smoczej Szkoły.

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
1 Strzała duszy 1 000
1 Ciężka strzała duszy 2 000
1 Wielka strzała duszy 6 000
1 Wielka ciężka strzała duszy 8 000
1 Kontrola upadku 1 500
1 Magiczna broń 3 000
1 Wabik dźwiękowy 1 000
1 Magiczna tarcza 3 000
1 Włócznia duszy* 40 000
1 Samonaprowadzająca materia dusz* 20 000
Katalizator czarodzieja 500
Pierścień z ryczącym smokiem 20 000
Pierścień z powolnym smokiem 20 000

* Tylko, jeśli Logan pojawił się w Kaplicy Firelink i ją opuścił.

Ciekawostki[]

  • Blake Ritson, aktor użyczający głosu Griggsowi, miał też użyczać głosu Artoriasowi.
Advertisement