Dark Souls Wikia
Advertisement

Gravelord Nito znany też jak Nito, Pierwszy Zmarły – boss z gry Dark Souls.

Położenie[]

Nito znajduje się na końcu Grobowca Olbrzymów.

Opis[]

Nito jako, że otrzymał Duszę Śmierci, jego fizyczna postać ucieleśniała tą właśnie cechę. Przeglądając pliki z gry można zobaczyć, że Nito jest wielkim, ludzkim szkieletem, którego klatka piersiowa jest wypełniona kawałkami martwej materii i w wyniku tego jest nadęta. Tors jest pochylony do przodu, nadając mu nieco garbatego wyglądu, a jego prawdziwa czaszka jest włożona w martwą materię i kości. Jego lewa noga jest zbudowana jak u psa lub innej czworonożnej istoty, podczas gdy prawa jest podobna do ludzkiej, powodując u niego pewien rodzaj zachwiania i ograniczając jego ruchy do powolnego utykania. Pozostałe szkielety zdobią go jedynie jako zbroję, a cały jego tułów jest pokryty żebrami i czaszkami, zaś ręce i nogi zwisają mu dookoła.

To, co kiedyś było ukrytym płaszczem wyglądającym jak czarne futro lub pióra, najwyraźniej wyczarowanym siłą woli, obecnie zostało zredukowane do poszarpanego, podobnego do włosów płaszczu. W stanie uśpienia, Nito zdawał się go nie nosić. Oznacza to, że zarówno płaszcz, jak i jego energia są materiałami generowanymi przez Duszę Śmierci. Jego lewa ręka jest normalna, prawa zaś wyposażona jest w potrójne, kościste przedramię, które kończy się długim ostrzem.

Historia[]

Nito, Pierwszy Zmarły, był jednym z czterech Lordów, którzy znaleźli Wielkie Dusze u zarania Epoki Ognia. O jego dawnym życiu nic nie wiadomo i tylko jego tytuł daje podstawę, do jakiejkolwiek interpretacji. Jego dusza zamieniła go w żywą manifestację śmierci i chorób, masę szkieletów utrzymywanych razem przez potęgę tej duszy. Nito, wraz z innymi Lordami, prowadził wojnę przeciwko Smokom i zadał im morderczy cios, wyzwalając u nich śmierć i choroby.

Po wojnie ze Smokami, Nito zszedł do Katakumb i spoczywał w Grobowcu Olbrzymów. Nawet w tym stanie mógł zarządzać dziełem całego życia i ofiarować wiele energii własnej duszy na samą śmierć. Podróżujący, którzy byli na tyle odważni, aby znaleźć drogę do jego grobowca, składali wyrazy szacunku Lordowi i zostawali Sługami Gravelorda. Używali oczu śmierci, aby wywoływać wrogie duchy najeżdżające inne światy i szerzyli za ich pomocą śmierć, co pozwalało na rozmnożenie oczu. To z kolei umożliwiało wzrost wykładniczy śmierci. Podczas, gdy Nito widzi całą śmierć i wywołuje ją, jego słudzy powracają z oczami śmierci, aby udowodnić, że wykonali swoje zadania. W zamian za swoją służbę, Nito przyjmuje ofiary i przekazuje swoim sługom większą moc.

Uważa się, że Nito posiadał rytuał rozpalania, świętą moc starożytnych duchownych, pozwalającą im wzmocnić płomień ogniska. Z czasem, przed pojawieniem się gracza, istota znana jako Pinwheel ukradła tę moc, trzymając ją, dopóki Wybrany Nieumarły nie spotkał się z nim. Ta siła była również poszukiwana przez okultystów, którzy chcieli uciec z mocą Nito, aby zniszczyć bogów i być może innych Lordów. Ich spisek został jednak udaremniony i zginęli w królestwie mrocznego Lorda. Wydarzenia te uważane są za bardzo stare, gdzieś między upadkiem Oolacile a przybyciem Wybranego Nieumarłego.

Próbując napełnić Naczynie Władcy potężnymi duszami, Wybrany Nieumarły przybywa do podziemnej pieczary, w której mieści się sarkofag Nito, który budzi się i broni przed napastnikiem. Jednak nawet po porażce, jego dusza wciąż istnieje, ponieważ jest manifestacją śmierci. Chociaż sam świat wydaje się zapomnieć o Nito, jego pierwotna władza nad życiem istnieje nadal, wraz z Duszą Śmierci, która żyje do dziś i pozwala, by jego patron istniał.

Najprawdopodobniej jest on stwórcą Milfanito i Fenito znajdujących się w Kapliczce Amany i Krypcie Nieumarłych w Dark Souls II. W Drangleic jest on nazywany "Wielkim Martwym". Stworzył on Milfanito, aby pocieszać tych, którzy niosą w sobie śmierć i mrok, nauczając je pieśni, którą mogły zaśpiewać. Fenito zaś zostali stworzeni w celu zapewnienia zmarłym nienaruszonego stanu w Krypcie Nieumarłych.

Ciekawostki[]

  • Jego imię Nito prawdopodobnie pochodzi od włoskiego słowa finito, co oznacza koniec.
  • Jest on unikalny, ponieważ jest jedynym Lordem, który nigdy nie rozdzielił swojej duszy, ani też nigdy nie miał żadnego potomstwa.

Galeria[]

Muzyka[]

Bossowie Dark Souls
Czterej KrólowieDemon CapraDemon FiresageDemon StonogaDemon TaurusDemon z AzyluGargulce DzwonuGravelord NitoGwyn, władca popiołówGwyndolin Mroczne SłońceKsiężycowy MotylŁoże ChaosuNieustanne WyładowanieOrnstein Zabójca Smoków i Egzekutor SmoughPinwheelPółsmoczyca PriscillaSeath ScalelessWiedźma Chaosu QuelaagWielki Szary Wilk SifZbłąkany DemonZiewający SmokŻelazny Golem
Artorias of the Abyss
Czarny Smok KalameetManus, Ojciec OtchłaniRycerz ArtoriasStrażnik Sanktuarium
Advertisement