FANDOM

Gravelord Nito znany też jak Nito, Pierwszy Zmarły – boss z gry Dark Souls.

Położenie Edytuj

Nito znajduje się na końcu Grobowca Olbrzymów.

Opis Edytuj

Nito jako, że otrzymał Duszę Śmierci, jego fizyczna postać ucieleśniała tą właśnie cechę. Przeglądając pliki z gry można zobaczyć, że Nito jest wielkim, ludzkim szkieletem, którego klatka piersiowa jest wypełniona kawałkami martwej materii i w wyniku tego jest nadęta. Tors jest pochylony do przodu, nadając mu nieco garbatego wyglądu, a jego prawdziwa czaszka jest włożona w martwą materię i kości. Jego lewa noga jest zbudowana jak u psa lub innej czworonożnej istoty, podczas gdy prawa jest podobna do ludzkiej, powodując u niego pewien rodzaj zachwiania i ograniczając jego ruchy do powolnego utykania. Pozostałe szkielety zdobią go jedynie jako zbroję, a cały jego tułów jest pokryty żebrami i czaszkami, zaś ręce i nogi zwisają mu dookoła.

To, co kiedyś było ukrytym płaszczem wyglądającym jak czarne futro lub pióra, najwyraźniej wyczarowanym siłą woli, obecnie zostało zredukowane do poszarpanego, podobnego do włosów płaszczu. W stanie uśpienia, Nito zdawał się go nie nosić. Oznacza to, że zarówno płaszcz, jak i jego energia są materiałami generowanymi przez Duszę Śmierci. Jego lewa ręka jest normalna, prawa zaś wyposażona jest w potrójne, kościste przedramię, które kończy się długim ostrzem.

Historia Edytuj

Nito, Pierwszy Zmarły, był jednym z czterech Lordów, którzy znaleźli Wielkie Dusze u zarania Epoki Ognia. O jego dawnym życiu nic nie wiadomo i tylko jego tytuł daje podstawę, do jakiejkolwiek interpretacji. Jego dusza zamieniła go w żywą manifestację śmierci i chorób, masę szkieletów utrzymywanych razem przez potęgę tej duszy. Nito, wraz z innymi Lordami, prowadził wojnę przeciwko Smokom i zadał im morderczy cios, wyzwalając u nich śmierć i choroby.

Po wojnie ze Smokami, Nito zszedł do Katakumb i spoczywał w Grobowcu Olbrzymów. Nawet w tym stanie mógł zarządzać dziełem całego życia i ofiarować wiele energii własnej duszy na samą śmierć. Podróżujący, którzy byli na tyle odważni, aby znaleźć drogę do jego grobowca, składali wyrazy szacunku Lordowi i zostawali Sługami Gravelorda. Używali oczu śmierci, aby wywoływać wrogie duchy najeżdżające inne światy i szerzyli za ich pomocą śmierć, co pozwalało na rozmnożenie oczu. To z kolei umożliwiało wzrost wykładniczy śmierci. Podczas, gdy Nito widzi całą śmierć i wywołuje ją, jego słudzy powracają z oczami śmierci, aby udowodnić, że wykonali swoje zadania. W zamian za swoją służbę, Nito przyjmuje ofiary i przekazuje swoim sługom większą moc.

Uważa się, że Nito posiadał rytuał rozpalania, świętą moc starożytnych duchownych, pozwalającą im wzmocnić płomień ogniska. Z czasem, przed pojawieniem się gracza, istota znana jako Pinwheel ukradła tę moc, trzymając ją, dopóki Wybrany Nieumarły nie spotkał się z nim. Ta siła była również poszukiwana przez okultystów, którzy chcieli uciec z mocą Nito, aby zniszczyć bogów i być może innych Lordów. Ich spisek został jednak udaremniony i zginęli w królestwie mrocznego Lorda. Wydarzenia te uważane są za bardzo stare, gdzieś między upadkiem Oolacile a przybyciem Wybranego Nieumarłego.

Próbując napełnić Naczynie Władcy potężnymi duszami, Wybrany Nieumarły przybywa do podziemnej pieczary, w której mieści się sarkofag Nito, który budzi się i broni przed napastnikiem. Jednak nawet po porażce, jego dusza wciąż istnieje, ponieważ jest manifestacją śmierci. Chociaż sam świat wydaje się zapomnieć o Nito, jego pierwotna władza nad życiem istnieje nadal, wraz z Duszą Śmierci, która żyje do dziś i pozwala, by jego patron istniał.

Najprawdopodobniej jest on stwórcą Milfanito i Fenito znajdujących się w Kapliczce Amany i Krypcie Nieumarłych w Dark Souls II. W Drangleic jest on nazywany "Wielkim Martwym". Stworzył on Milfanito, aby pocieszać tych, którzy niosą w sobie śmierć i mrok, nauczając je pieśni, którą mogły zaśpiewać. Fenito zaś zostali stworzeni w celu zapewnienia zmarłym nienaruszonego stanu w Krypcie Nieumarłych.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego imię Nito prawdopodobnie pochodzi od włoskiego słowa finito, co oznacza koniec.
  • Jest on unikalny, ponieważ jest jedynym Lordem, który nigdy nie rozdzielił swojej duszy, ani też nigdy nie miał żadnego potomstwa.

Galeria Edytuj

Muzyka Edytuj

Bossowie Dark Souls
Czterej KrólowieDemon CapraDemon FiresageDemon StonogaDemon TaurusDemon z AzyluGargulce DzwonuGravelord NitoGwyn, władca popiołówGwyndolin Mroczne SłońceKsiężycowy MotylŁoże ChaosuNieustanne WyładowanieOrnstein Zabójca Smoków i Egzekutor SmoughPinwheelPółsmoczyca PriscillaSeath ScalelessWiedźma Chaosu QuelaagWielki Szary Wilk SifZbłąkany DemonZiewający SmokŻelazny Golem
Artorias of the Abyss
Czarny Smok KalameetManus, Ojciec OtchłaniRycerz ArtoriasStrażnik Sanktuarium