Gough 1

Gough Sokole Oko – postać z dodatku Artorias of the Abyss do gry Dark Souls.

Położenie[]

Można go spotkać w małej wieży po pokonaniu Artoriasa, idąc schodami naprzeciwko Sali Odpraw Stoickiej Bitwy. Jednak aby otworzyć drzwi do wieży, trzeba zdobyć klucz herbowy upuszczany przez jedną z mimikr w Parafii Oolacile.

Rola w grze[]

Gough znajduje się na szczycie zamkniętej wieży. Jest kupcem, u którego można nabyć kilka rzeczy, w tym parę unikalnych tylko dla tej postaci przedmiotów.

Po pierwszej konfrontacji gracza ze smokiem Kalameetem, Gough ostatecznie decyduje się pomóc Wybranemu Nieumarłemu, jeśli ten odpowiedział twierdząco na jego dwa pytania. Wtedy olbrzym weźmie swój wielki łuk i, pomimo ślepoty, idealnie wyceluje w smoka, poważnie raniąc go w okolicach skrzydeł. Wtedy nadarza się idealna okazja dla gracza na zejście do smoka i wykończenie go. Po pokonaniu go i krótkiej rozmowie z Goughiem, olbrzym przekazuje graczowi w nagrodę swój wielki łuk.

Historia[]

Gough Sokole Oko był jednym z Czterech Rycerzy Gwyna i posiadaczem Pierścienia Sokoła. Mówi się, że był w stanie strącać potężne smoki z nieba za pomocą swojego ogromnego łuku, co później udowadnia.

Gough był przywódcą Zabójców Smoków. Dzierżył najpotężniejszy łuk ze wszystkich, ponieważ jako jedyny miał na tyle siły aby go udźwignąć i z niego skutecznie strzelać. Olbrzym dostąpił wielu zaszczytów i pochwał od Lorda Gwyna.

Pomimo swojej niesamowitej siły, olbrzym miał jednak wielu rywali i wrogów. Gough utracił wzrok, poprzez zalanie otworów na oczy żywicą, przez tych, którzy uważali go za nieokrzesanego giganta. Jednak nie wpłynęło to jakkolwiek negatywnie na jego zabójczą precyzję w posługiwaniu się łukiem.

Gough został uwięziony w wieży, w Oolacile. Tam zajął się nowym rzemiosłem, które szybko stało się jego pasją: tworzeniem rzeźb.

Podczas rozmowy w pewnym momencie wspomina o Olbrzymim Kowalu, który prawdopodobnie zrobił dla niego łuk i zbroję.

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
Ciasto z łajna 200
Kość wiodąca do domu 300
Pryzmat 10
1 Wyryte "Cześć" 5
1 Wyryte "Dziękuję" 5
Odłamek tytanitu 800
Duży odłamek tytanitu 3 800
Zielony odłamek tytanitu 4 800
Wielka strzała Gougha 650