Frampt 1.png
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Hm? Nie, nie, nic mi nie jest, zupełnie nic. Mam się całkiem dobrze! Nie traktuj mnie jak starego, nieznośnego węża."
— Frampt

Frampt Poszukiwacz Królów – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Pojawia się w Kaplicy Firelink, w miejscu gdzie wcześniej była woda. Pojawia się tam dopiero po uderzeniu w dwa Dzwony Przebudzenia.

Rola w grze[]

Frampt Poszukiwacz Królów pojawia się dopiero po uderzeniu w dwa Dzwony Przebudzenia przez Wybranego Nieumarłego. Instruuje on gracza, aby udał się do Anor Londo i zdobył Naczynie Władcy. Po zdobyciu go, Frampt przenosi gracza do Ołtarza Firelink, gdzie znajduje się wejście do Pieca Pierwszego Płomienia i instruuje go, aby zdobył Dusze Lordów, w celu napełnienia naczynia. W ten sposób gracz otworzy przejście do Pieca oraz będzie mógł zmierzyć się z Gwynem i przedłużyć Erę Ognia.

Jeśli gracz postawi Naczynie Władcy będąc po stronie Kaathe'a, Frampt obrazi się i zniknie na resztę gry, jednak pojawi się w zakończeniu Mrocznego Władcy.

Usługi[]

Frampt ma umiejętność konsumowania przedmiotów i rozbijania tytanitu na mniejsze kawałki.

  • Odłamek zielonego tytanitu rozbija na odłamek tytanitu x5
  • Duży odłamek tytanitu rozbija na odłamek tytanitu x5
  • Grudkę tytanitu rozbija na duży odłamek tytanitu x3
  • Grudkę niebieskiego tytanitu rozbija na odłamek zielonego tytanitu x3
  • Grudkę białego tytanitu rozbija na odłamek zielonego tytanitu x3
  • Grudkę czerwonego tytanitu rozbija na odłamek zielonego tytanitu x3
  • Sztabę tytanitu rozbija na grudkę tytanitu x2
  • Sztabę niebieskiego tytanitu rozbija na grudkę niebieskiego tytanitu x2
  • sztabę białego tytanitu rozbija na grudkę białego tytanitu x2
  • Sztabę czerwonego tytanitu rozbija na grudkę czerwonego tytanitu x2

Konsumowanie przedmiotów[]

Można Framptowi przekazywać przedmioty do konsumpcji, za co gracz otrzymuje dusze. Nie jest to jednak zbyt opłacalne, ponieważ za większość broni otrzymuje się co najwyżej 50 dusz, podczas gdy większość pancerzy warta jest jedynie 100 dusz. Specjalne bronie są warte dużo więcej np. smoczy miecz, za który otrzymuje się 5 000 dusz.

Ciekawostki[]

  • Niedługo po przybyciu Frampta, zawiedziony wojownik (który siedzi całkiem blisko niego) skarży się na odrażający zapach. Prawdopodobnie odnosi się to do Frampta. Zawiedziony wojownik odejdzie po rozmowie gracza z wężem, więc trzeba mieć to na uwadze, zanim uderzy się w drugi Dzwon Przebudzenia.
  • Istnieje możliwość zabicia Frampta, ale tylko za pomocą kodów. Frampt ma 11 120 PŻ i upuszcza 5 000 dusz po śmierci.
  • Często Frampt śpi, zazwyczaj gdy gracz odpoczął przy ognisku. Aby go obudzić, wystarczy uderzenie lub kopnięcie węża.
  • Frampt jest jedną z niewielu postaci w grze, która rusza ustami podczas rozmowy, zaraz obok Kaathe'a, siostry Quelaag i Andre z Astory.
  • Na stroju Gwyna znajdują się wzory i pęknięcia przypominające głowę Frampta. Być może jest to znak ich przyjaźni, o czym wspomina Kaathe.
  • Można odnieść wrażenie, że Frampt czuje dużą niechęć do Egzekutora Smougha, Seatha Scalelessa i jego zwolenników. Jeśli przekaże mu się jakikolwiek przedmiot związany z nimi, otrzyma się tylko 1 duszę.