Dark Souls Wiki
Advertisement

Epoka Ognia – era w historii Dark Souls.

Opis[]

Epoka Ognia zaczęła się po klęsce wiecznych Smoków z ręki Gwyna i pozostałych Lordów. Została nienaturalnie przedłużona kiedy Gwyn poświęcił się do rozpalenia Pierwszego Płomienia, przyczyniając się w ten sposób do stworzenia klątwy nieumarłych.

Kiedy Nieumarły Wybraniec odbył rozmowę z Framptem, pierwotny wąż wyjawił mu, że jest przeznaczony do zostania następcą Gwyna. Jednakże Kaathe Mroczny Łowca może przedstawić swoją wersję historii, z której wynika, że Wybraniec, jako potomek tego, który posiadł Mroczną Duszę nie jest zobowiązany do przedłużenia obecnej epoki, lecz powinien pozwolić jej przeminąć, by zaprowadzić Epokę Mroku. Jeśli gracz zdecyduje się rozpalić ogień po pokonaniu Gwyna, poświęci się tak samo jak on dla przedłużenia płomienia, odsuwając w ten sposób mający nastąpić po niej mrok po raz kolejny. W przeciwnym razie opuści Piec Pierwszego Płomienia i pogrąży świat w ciemności, zostając mrocznym władcą.

Niezależnie od tego jaka decyzja została podjęta, nie miało to tak naprawdę znaczenia, bowiem świat był pogrążony w nieustającym procesie rozpalania Pierwszego Płomienia i nastawania po nim mroku, który trwał pokoleniami. Aldia, Mędrzec Pierwszego Grzechu był przekonany, że Pierwszy Płomień będzie w stanie się odrodzić z drobnych niedopałków nawet po całkowitym wygaśnięciu, toteż szukał sposobu, by wyrwać się z tego cyklu i położyć kres klątwie nieumarłych. Sądził, że Nosiciel Klątwy mógł osiągnąć to, czego nie osiągnęli inni przed nim.

W końcu nastały czasy księcia Lothrica, kiedy przedłużanie płomienia okazało się być daremne. Nawet jeśli Nierozpalony zbierze popioły pięciu Władców Pogorzelisk, ogień rozpali się słabiej niż poprzednio, chociaż, jeśli pozwoli mu wygasnąć, strażniczka ognia wyjawi, że pewnego dnia płomień ten rozpali się na nowo, a cykl światła i mroku będzie mógł być kontynuowany.

Advertisement