Dark Souls Wikia
Advertisement

Epoka Mroku – era w historii Dark Souls.

Opis[]

O Epoce Mroku mówi się, że się rozpoczyna, gdy zgaśnie Pierwszy Płomień, kończąc w ten sposób Epokę Ognia. Według Kaathe'a Mrocznego Łowcy, przeznaczeniem Wybranego Nieumarłego jest rozpoczęcie Ery Mroku, ponieważ jest on potomkiem Sprytnego Karła.

Jeśli gracz porzuci płomień, po pokonaniu Gwyna, zapoczątkuje Epokę Mroku i stanie się mrocznym władcą.

W Dark Souls II, Aldia ujawnia, że nawet jeśli Pierwszy Płomień całkowicie zniknie, jego fragment będzie wyczekiwany, aby zostać ponownie zainicjowanym przez nieumarłego, tworząc cykl, w którym Epoka Ognia ustępuje miejsca Epoce Mroku, tylko po to, by w ostatniej chwili zostać odsuniętą na skraj.

W Dark Souls III, niezliczona ilość osób przedłużała epokę, uniemożliwiając jej koniec. Do tej pory przenikała niezliczona ilość Władców Pogorzelisk, bohaterów, którzy zjednoczyli Pierwszy Płomień oraz jeszcze więcej Nierozpalonych, którym się to nie udało. Kiedy obecny władca, książę Lothric, odmówił zjednoczenia płomienia, postanowiono zbudzić dawnych Władców Pogorzelisk, aby uratować sytuację. Jednak prawie wszyscy władcy po odrodzeniu i zobaczeniu aktualnego stanu swojego świata, odrzucili swój obowiązek. Aldrich, jeden z Władców Pogorzelisk, postanowił nie zasiadać na tronie, po ujrzeniu wizji "głębokich mórz" i ich nieuchronnego nadejścia.

Epoka Ognia jest na skraju końca, ponieważ nawet po tym, jak Nierozpalony zebrał wszystkie popioły Władców, ogień nie rozpala się, tak jak poprzednio. W "prawdziwym" zakończeniu, płomień zastaje zgaszony. Jednak strażniczka ognia wyjaśnia, że pewnego dnia rozpali się inny płomień, a cykl światła i mroku będzie mógł z powrotem trwać tak, jak powinien. Yuria z Londoru natomiast nalega, aby Nierozpalony wziął płomień dla siebie, aby rozpocząć Epokę Otchłani.

Zapomniane groby to tajemnicza miejsce, które ma na celu pokazanie świata w przeszłości, w której trwała Epoka Mroku.

Advertisement