Dark Souls Wiki
Advertisement
Domhnall
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Witaj, jak się masz? I dzień dobry. Jestem Domhnall z Zeny. Jestem tylko drobnym handlarzem. Uwielbiam błyskotki i osobliwości, więc nimi handluję."
— Domhnall z Zeny

Domhnall z Zeny – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

  • Pierwszy raz pojawia się w Głębinach, w pomieszczeniu z drzwiami prowadzącymi do Blighttown.
  • Po uderzeniu w oba Dzwony Przebudzenia, Domhnall przenosi się do Kaplicy Firelink, siedząc pod akweduktem, obok zwłok z pierścieniem ofiary.

Rola w grze[]

Domhnall jest ekscentrycznym kupcem, który sprzedaje rzadki, kryształowy sprzęt oraz zbroje bossów, ale tylko po pokonaniu ich.

Historia[]

Domhnall jest jedyną postacią z Zeny, jaką gracz spotyka podczas gry. Niewiele o nim wiadomo, poza jego obsesją na punkcie zbierania błyskotek i osobliwości. W skład jego towarów wchodzą kryształowe bronie z Książęcych Archiwów, co może sugerować, że albo on je odwiedził, albo uciekł z nich wcześniej lub po prostu jest zdolny do krystalizacji.

Ciekawostki[]

  • Powitanie Domhnalla w wersji angielskiej – siwmae, jest nieformalnym powitaniem w języku walijskim.
  • "Dòmhnall" to gaelickie imię, spokrewnione z angielskim "Donald". Gromada "òmh" w tym przypadku jest wymawiana jako długie "o". Podobnie, w języku japońskim jego imię jest napisane ド ー ナ ル ( Do-naru ).
Advertisement