Dark Souls Wikia
Advertisement

Demona Capra – opcjonalny boss, a później zwykły przeciwnik z gry Dark Souls.

Położenie[]

Demon Capra jest bossem znajdującym się w dolnej części Miasta Nieumarłych. Można dostać się do niego albo idąc główną ulicą do końca, napotykając po drodze nieumarłych złodziei i nieumarłe psy lub skrótem w wiadukcie z Kaplicy Firelink.

Wiele Demonów Capra pojawia się później w demonicznych ruinach, jako normalni przeciwnicy.

Opis[]

Są to wielkie, ciemnoskóre humanoidy z czterema świecącymi oczami i rogatą czaszką będącą ich głową. Każdy z demonów Capra posiada kościany ogon oraz ma odsłonięte łopatki i kolce. Noszą też poszarpaną szatę ze słomy i jako broni używają dwóch ogromnych maczet.

Historia[]

Są to demony, które najprawdopodobniej powstały, gdy Wiedźma z Izalith próbowała stworzyć nowy Pierwszy Płomień za pomocą swojej Duszy Lorda. Próba zakończyła się niepowodzeniem i przypadkowo stała się Łożem Chaosu, matką i źródłem wszystkich demonów. Demony Capra były klasyfikowane jako mniejsze demony. Jeden z nich ostatecznie zamieszkał w dolnej części Miasta Nieumarłych, które popadło w ruinę. W międzyczasie inni przybyli do demonicznych ruin, będących bramą do Zagubionego Izalith.

Wybrany Nieumarły napotkał wspomnianego wcześniej samotnego Demona Capra, kiedy podczas pielgrzymki eksplorował Miasto Nieumarłych. Demonowi towarzyszyła para psów, ale mimo to Wybrany Nieumarły pokonał w walce wszystkie trzy bestie. Z martwego demona wypadł klucz, dzięki któremu wojownik dostał się do Głębin. Nieumarły sprzedawca odniósł się do samotnego Demona Capra jako „demona pod postacią kozła”, kiedy wspomniał o zdradzieckiej naturze całego miasta. Później Wybrany Nieumarły napotkał więcej Demonów Capra, kiedy podróżował przez demoniczne ruiny, aby dotrzeć do upadłego miasta Izalith.

Ciekawostki[]

  • Podczas walki z nim przygrywa ten sam motyw muzyczny co przy Demonie Stonodze.
  • W biologii słowo "Capra" oznacza rodzaj kozłów.
  • Demon Carpa jest klasycznym wyobrażeniem demona z głową kozła.

Galeria[]

Bossowie Dark Souls
Czterej KrólowieDemon CapraDemon FiresageDemon StonogaDemon TaurusDemon z AzyluGargulce DzwonuGravelord NitoGwyn, władca popiołówGwyndolin Mroczne SłońceKsiężycowy MotylŁoże ChaosuNieustanne WyładowanieOrnstein Zabójca Smoków i Egzekutor SmoughPinwheelPółsmoczyca PriscillaSeath ScalelessWiedźma Chaosu QuelaagWielki Szary Wilk SifZbłąkany DemonZiewający SmokŻelazny Golem
Artorias of the Abyss
Czarny Smok KalameetManus, Ojciec OtchłaniRycerz ArtoriasStrażnik Sanktuarium
Advertisement