Dama-Rycerz 1
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Hm, o co chodzi? Czym jestem? Cóż... jestem strażnikiem ognia. Gdyby nie ja, cóż mogłoby oświetlić to zagubione miejsce? Odźwierny i przewodnik - oto moje powołanie"
— Dama-rycerz Mrocznego Księżyca

Dama-rycerz Mrocznego Księżyca – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

  • Stoi obok pierwszego ogniska w Anor Londo. Po przybyciu z Fortecy Sena należy zejść na dół po schodach i skierować się w lewo.
  • Jeśli Gwynevere została zabita, będzie się ona znajdowała niedaleko obracających się schodów.

Rola w grze[]

Dama-rycerz Mrocznego Księżyca jest jedną z oddanych zwolenniczek Gwyndolina Mroczne Słońce i strażniczką pierwszego ogniska w Anor Londo. Podobnie, jak w przypadku innych strażników ognia, dama-rycerz może ulepszyć butelkę estusa w zamian za duszę strażnika ognia. I tak samo, jak pozostali strażnicy, jeśli zostanie zabita, to ognisko, którego pilnowała nieodwracalnie zgaśnie, chociaż wciąż można się do niego teleportować po umieszczeniu Naczynia Władcy.

Jeśli zabije się Gwynevere, dama-rycerz pojawi się bezpośrednio przed obrotową windą Anor Londo, aby wymierzyć graczowi karę za popełnioną zbrodnię. Jeśli zabije się Gwyndolina, dama-rycerz pozostanie w swojej komnacie z ogniskiem i stanie się wrogo nastawiona do gracza, gdy on tam wróci. Jej zbroję, Mosiężny Zestaw, można znaleźć na końcu korytarza w jednej ze skrzyń, po pokonaniu tam Gwyndolina.

Jeśli gracz dołączył do przymierza Miecza Mrocznego Księżyca, dama-rycerz będzie miała nowy dialog.

Historia[]

Dama-rycerz Mrocznego Księżyca pochodzi prawdopodobnie z Carimu, ponieważ posługuje się sztyletem obronnym. Po tym, jak stała się nieumarłą, udała się do Mauzoleum Spiralnej Otchłani, gdzie poznała Gwyndolina Mroczne Słońce i stała się Mieczem Mrocznego Księżyca. Otrzymała mosiężną zbroję, w celu ukrycia swojej upiornej postaci i zaczęła polować na winnych, ponieważ przyjęła rolę strażniczki ognia.

Ciekawostki[]

  • Jej dusza strażnika ognia ma unikalny opis.
  • Podczas umierania, zwróci się do Gwyndolina, nawet jeśli został wcześniej pokonany.