Creighton 1
Disambig Zobacz też: Creighton Wędrowiec (Dark Souls III)

Creighton Wędrowiec – postać z gry Dark Souls II.

Opis[]

Podczas pierwszego spotkania twierdzi, że jest kolejnym wojownikiem, który przybył do Drangleic w poszukiwaniu przygody. Jednak jego słowa są dalekie od prawdy. Creighton jest rzekomo niesławnym, seryjnym zabójcą z Mirry, który jest gotów zabić dla przyjemności. Znany jest ze swej wrogości wobec byłego partnera, równie zdradzieckiego Pate'a, którego przez całą grę ściga, aby zaspokoić swoją żądzę zemsty.

Mimo tego, że oskarża Pate'a o bycie manipulatorem i oszustem, to Creighton sam się niczym od niego nie różni. Zabójca wydaje się ukrywać swoją morderczą naturę przed graczem i nieustannie próbuje przekonać go, że to Pate jest tym komu nie należy ufać.

Creighton również wydaje się mieć upodobanie do imitacji sprzętu. Opis jego zestawu wskazuje, że jest on kopią tego, co nosili rycerze z Mirry. Jego broń z kolei wydaje się być kopią legendarnego topora zabójcy smoków, którego używał generał Lothian Bez Tarczy. Można zauważyć, że topór Creightona nie ma efektu uderzenia pioruna tak jak topór Lothiana, co tylko potwierdza, że jest to imitacja.

Rola w grze[]

Creightona spotyka się po raz pierwszy w Zagajniku Myśliwych. Jest on zamknięty w celi, wraz z ogniskiem przy drodze do mostu. Aby go uwolnić potrzebny jest klucz do Lochu Nieumarłych. Po uwolnieniu go twierdzi, że przypadkowo zamknął się w celi, która miała być pułapką na dobrze wychowanego Pate'a, jego partnera w poszukiwaniu skarbów. Przed odejściem podkreśla, że Pate'owi nie można ufać. Zamierza go odnaleźć i zabić za jego liczne, domniemane, złe uczynki.

W rozszerzeniu Scholar of the First Sin można go przywołać jako upiora, w walce z lordami szkieletów, po wyczerpaniu z nim dialogu w Zagajniku Myśliwych. Jego znak przywołania znajduje się w jaskini pełnej szkieletów.

Creightona spotyka się później w Puszczy Cieni. Powie graczowi, że Pate mieszka niedaleko Trassowej Zatoki Tseldora i radośnie oczekuje, aż w końcu go wytropi.

Ostatni raz się go spotyka w Zatoce Tseldora, podczas walki z Patem. Gracz musi zdecydować komu pomóc: Pate'owi czy Creightonowi. Zestaw Creightona i klucz do Tseldorskiej Kryjówki można zdobyć niezależnie od tego kto zwycięży. Jeśli gracz nie pomoże nikomu, to osoba która przeżyła, nie da graczowi klucza i stanie się nie do zdobycia.

Historia[]

Jeśli gracz spotka się z Calem w Majuli, po spotkaniu z Creightonem, opowie historię o seryjnym zabójcy z Mirry. Uciekł z własnej egzekucji i nigdy więcej go nie widziano. Cale twierdził, że widział ostatnio człowieka uderzająco podobnego. Kartograf nie mógł sobie jednak przypomnieć nazwiska tego mężczyzny, ale był pewien, że to było coś w rodzaju "Cray".

Ciekawostki[]

  • Creighton przypomina Lautreka z Carim z pierwszego Dark Souls, ponieważ obydwaj pragną zemsty po tym, jak zostali zamknięci przez przebiegłą i zdradziecką postać (Patches, Pate). Obydwie postacie znane są również ze swoich psychopatycznych zachowań i obaj będą próbowali zdradzić gracza w późniejszej części gry. Creighton pod tymi względami przypomina także Yurta z Demon's Souls.
  • Creighton i Benhart z Jugo mają podobny symbol jelenia na zbrojach.
  • Osiągnięcie "Obrońca fortu" przedstawiało Creightona zamiast Kapitana Drummonda. Zostało to naprawione w aktualizacji 1.03.
  • Po bliższym przyjrzeniu okazuje się, że z boków jego maski wystają srebrne włosy. Prawdopodobnie ze starości.
  • W plikach gry znajduje się model Creightona władającego wielkim mieczem błękitu księżyca.
  • Mówi z brytyjskim akcentem.
  • To jego prawdopodobnie wsparł bohater ze względu na pojawienie się Creightona w Dark Souls III.