Dark Souls Wiki
Advertisement
Carthuskie Katakumby 1

Carthuskie katakumby – lokacja z gry Dark Souls III.

Opis[]

Carthuskie katakumby są miejscem spoczynku Wielkiego Władcy Wolnira, a także wojowników z Carthusu. Jest on wypełniony różnymi szkieletami i innymi nieprzyjemnościami.

Hol wejściowy ma głęboką przepaść, którą można ominąć przechodząc przez most i schody. Dostęp do większości komnat można uzyskać, przechodząc przez most i idąc do schodów po drugiej stronie, ale skrót można odblokować, zeskakując na dół po prawej stronie od wejścia.

Katakumby są rozległe i przypominają labirynt, ukrywają wiele niebezpieczeństw, takich jak pułapki wystrzeliwujące strzałki, po aktywowaniu płyt naciskowych, toczące się, kościane głazy i wazony wypełnione samonaprowadzanymi duchami.

Na końcu katakumb znajduje się most linowy stanowiący granicę między katakumbami a grobowcem Wielkiego Władcy Wolnira. O ile da się bezpiecznie przejść przez most, to jednak rozpadnie się, jeśli jakakolwiek jego część zostanie uderzona, a każdy, kto na nim będzie się obecnie znajdował, wpadnie w przepaść pod spodem, jeśli nie zdoła szybko uciec. To sprawia, że ​​walka na moście jest bardzo ryzykowna.

W grobowcu Wolnira początkowo nigdzie się on we własnej osobie nie znajduje. Znajduje się tylko kielich z czaszką na kamiennym stole. Dotknięcie kielicha spowoduje, że zacznie się z niego wylewać Otchłań, która ostatecznie ogarnie cały pokój. Wtedy pojawi się Wolnir, który jest uwięziony w Otchłani. Gdy zostanie pokonany, Otchłań zniknie i otworzą się drzwi do Irithyllu w Mroźnej Dolinie.

Wracając do mostu od strony grobowca Wolnira, ma się dostęp na najniższych komnat katakumb, niszcząc most i wykorzystując go do zejścia na dół. Za małą jaskinią znajduje się duża komnata z demonem, a za nim wejście do niegasnącego jeziora.

Sąsiednie lokacje[]

Ogniska[]

Postacie[]

Przeciwnicy[]

Odradzający się[]

  • Gończe szczury
  • Olbrzymie gończe szczury
  • Małe kraby
  • Szkielety
  • Szkieletowe otoczaki
  • Szkielety szermierze
  • Kościane koła
  • Wijące się zgniłe mięsa

Nieodradzający się[]

  • Kryształowe jaszczurki (×2)
  • Demon
  • Mimikra (×1)

Najeźdźcy[]

Bossowie[]

Galeria[]

Advertisement