Dark Souls Wikia
Advertisement
Butelka Estusa 1.png
Disambig.svg Zobacz też: Butelka estusa (Dark Souls II)
Butelka estusa (Dark Souls III)

Butelka estusa – przedmiot z gry Dark Souls.

Opis w grze

Nieumarli cenią sobie te zielone butelki. Napełniaj je estusem przy ognisku. Uzupełniają PŻ.

Butelki estusa są połączone ze strażnikami ognia. Mroczne opowieści wspominają też:

Szmaragdowe naczynie z duszy strażniczki Żyjącej by chronić ogień, Umierającej by nadal go chronić.

Źródło[]

Początkowo gracz otrzymuje butelkę estusa od Oscara z Astory, tuż przed jego śmiercią. Ewentualnie, gracz otrzyma butelkę jeśli własnoręcznie zabije Oscara. Następnie gracz otrzymuje 5 butelek po odpoczynku przy ognisku. Po rozpaleniu ogniska, w zamian za jedno wchłonięte człowieczeństwo, gracz otrzymuje 10 butelek. Aby otrzymać ich jeszcze więcej gracz musi zdobyć rytuał rozpalania, który posiada Pinwheel, znajdujący się na końcu Katakumb. Po zdobyciu rytuału gracz może jeszcze dwa razy rozpalić ognisko, aby otrzymywać 15 do 20 butelek estusa podczas odpoczynku.

Zastosowanie[]

Butelki estusa są miksturami leczącymi, które przywracają graczowi zdrowie. Uzupełniają się po każdym odpoczynku przy ognisku. Butelki estusa można ulepszyć, żeby przywracały graczowi więcej życia. Do ich ulepszenia potrzebna jest dusza strażnika ognia. Można wymieniać je u samych strażników ognia. Butelki estusa można ulepszyć maksymalnie siedem razy. Cztery dusze można znaleźć rozproszone po świecie gry, a pozostałe trzy można zdobyć zabijając strażników ognia. W ten sposób można maksymalnie ulepszyć butelkę estusa za pierwszym podejściem.

Advertisement